Společnost


PPL CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1232
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#6095Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.02.2015, před 10 lety

Eliška Macáková

Znění stížnosti

Dobrý den. Dne 19.2.2015 jsem společnosti PPL, pobočce Liberec předala k přepravě staré dřevěné sloupové hodiny, příjemce zásilky byla na Jižní Moravě. Když zboží v pátek nedorazilo na danou adresu, příjemkyně zásilky v pondělí v poledne začala zjišťovat kdy balík obdrží. Následně zjistila že hodiny leží v depu Brno Líšeň, že zásilka se během cesty poškodila, že sepsali zápis o škodě a posílají ji zpět do Liberce. Toto mi zavolala, sama jsem musela zjišťovat co se stalo, kde jsou mé hodiny. Místo slíbeného telefonátu mi v úterý v poledne přišel mail z reklamačního oddělení PPL Liberec, že reklamaci neuznávají z důvodu nedostatečného zabalení. Do telefonu následně mi paní sdělila, že k poškození došlo při naprosto běžné manipulaci, že se nic zásadního nestalo, že se s balíkem manipulovalo naprosto běžně při nakládání a vykládání. Načež mi oznámila že mi mou zásilku posílají domů, ať si ji přeberu od řidiče, což jsem odmítla s odůvodněním že jsem poškození neviděla, že jsem jim ještě nepodala žádnou reklamaci, a nechápu tedy co mi v tuto chvíli neuznávají. Po mém naléhání paní z PPL svolila, že mi pošle fotografie mých poškozených hodin. Z fotografií jež jsem obdržela je patrné vyštípání dvířek z pantů v horní části hodin v místě kde je ciferník a rozštípání celého horního korpusu. Na toto jsem reagovala opět písemně, že takové poškození se nemohlo stát při běžné manipulaci, toto se mohlo stát jedině silným nárazem, upadením věci. Hodiny jsme balili ve dvou, uvnitř těla byla v kartonovém válci obě závaží, zajištěná proti posunutí ze všech stran silným polystyrenem a novinami. Balík byl balen na ležato, ze spod i shora opět polystyreny, celé obalené v dvojitém kartonu, pouze zhruba v prostřed délky balíku dutiny způsobené nestejným tvarem hodin další výplň z novin, velmi na těsno a důkladně. Toto celé, i s obalem dvojitého kartonu důkladně přebaleno smršťovací folií. Dle Obchodních podmínek PPL může podnět k reklamaci podat pouze příkazce, což jsem já. Já jsem své hodiny ještě ani neviděla, ovšem reklamace mi byla zamítnuta dříve, než jsem se dozvěděla v jakém stavu jsou mé hodiny v depu Liberec, dříve než jsem vůbec reklamaci podala. Bohužel paní z reklamačního oddělení PPL Liberec nadále trvá na tom, že neuznává mou reklamaci. Její poslední věta mě napsaná byla " hodiny si u nás vyzvedněte, když si je nevyzvednete, nebudete mít ani peníze, ani hodiny."
Veškerou písemnou komunikaci mám uloženu, mám i fotografie svých rozbitých hodin. Bohužel nevím, mám-li právo se proti tomuto postupu nějak bránit a jak, mám-li právo na uznání reklamace. Prosím Vás velmi o radu. Eliška Macáková


Produkt

Sloupové hodiny dřevěné dvouzávažové, výška 178 cm. Stáří cca 50 let, styl holandský nábytek. Pořizovací cena 5.500,- kč


Požadované řešení

V případě uznání reklamace žádám o plnou náhradu škody, tj 5500,-kč, z důvodu naprostého zničení věci a také o vrácení částky zaplacené za přepravu, která činila 285kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2015 15:52, před 10 lety

Pokud při obstarávání přepravy věci vznikne na zásilce škoda, nahradí ji zasílatel, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit. Reklamaci, resp. uplatnění nároku na náhradu škody, uplatňuje u zasílatele příkazce. Jestliže tedy příkazce reklamaci nepodal, nemohla být ani zamítnuta. Bylo by proto třeba, aby reklamaci uplatnit příkazce a trval na jejím řádném vyřízení. Reklamaci je třeba uplatnit písemně podle obchodních podmínek společnosti.

Podle obchodních podmínek společnosti zasílatel neodpovídá za škodu, jestliže škoda vznikla v důsledku vadného obalu, na který zasílatel upozornil příkazce (odesílatele) při převzetí zásilky k přepravě. Pokud zasílatel neupozornil na vadnost obalu, neodpovídá za škodu způsobenou na zásilce vadným obalem jen tehdy, jestliže nebyla vadnost či nevhodnost obalu zřejmá. Zasílatel jakožto odborník má postupovat s řádnou péčí. Pokud tedy byla nevhodnost obalu zřejmá, měl na ni zasílatel příkazce upozornit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2015 14:50, před 9 lety

Společnost PPL CZ s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.