Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
V březnu 2022 moje sestra z Petrohradu zaplatila hotel v Římě na 30 dní v září, dávala velký pozor na možnost vracení zálohy, protože nevěděla jak přesně ji dají dovolenou v práci. Ještě v době kdy byla možnost 100% vracení zálohy stornovala rezervaci a zarezervovala hotel na týden, který ona musela zaplatit s mojí bankovní karty, protože její karta už nešla použit kvůli sankcím. Sestra kvůli tomu psala emaily, že by chtěla vrátit peníze za storno předchozí rezervaci na mojí kartu, která je česká, a není pod sankcemi, stejně tak, jak je napsáno na profilu v krátkých dotazích a odpovědích: má byt možnost vrátit peníze na jinou kartu. Dostala akorát odpovědí jakože to nejde, žádné logické vysvětlení proč to nejde. A když přijela ke mě na návštěvu sestra z Římu tak napsala na mě v Čechách plnou moc s tím abych mohla vymáhat ty peníze za ní i u soudu. A peníze společnost Booking.com za stornovaný hotel vrátila až v září na nějaký bonus na účet mé ségry, a to je prý nějaký druh bonusu který se nedá vrátit jako peníze na kartu. Ten bonus platí na 3 roky.
Všechno by nic, ještě dobrý, akorát nikdo neví jestli jednomu největšímu šílenci v Rusku v hlavě necvakne další elektrický zkrat a ségra nebude schopna ani dostat vízum ke mě aby viděla i neteř a synovce. Tak chceme opravdu mít jistotu a požadujeme od společnosti vrácení zálohy na kartu, ne nějaké bonusy - jak to bylo slíbeno při rezervaci hotelu. V případě že bude schopná požádat o šengén znovu třeba zase do Italie tak zaplatí to znovu z mojí karty a vízum použije zase účelově: turista v Itálii a pak krátká návštěva ke mě, podle zákonu o šengénu.
Když společnost booking.com se snaží argumentovat s tím že karta mojí ségry je pod sankcemi, jsme přesvědčení že tenhle argument je bezpředmětný a nelogický, když máme v účtu ségry zadanou mojí kartu která není pod sankcemi a tím pádem překážka k řešení situace už není, a v plné moci sestra jasně píše že dává souhlas na převod peněz na moji kartu.
Booking.com
Vrácení zalohy na mojí kartu.
|
Tweet |
Bylo-li původní plnění spotřebitele poskytnuto v peněžních prostředcích, a následně vznikl nárok na vrácení tohoto plnění, kterému bylo vyhověno, má spotřebitel nárok na vydání tohoto plnění zpět ve stejné formě, v jaké ho poskytl. Jinými slovy, poskytnutí voucheru, bonusů, kreditů apod. je možné jen tehdy, bylo-li v této formě poskytnuto původní plnění nebo v případě, že s touto formou kompenzace spotřebitel vyslovil souhlas.
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu, jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.