Společnost


DEICHMANN-OBUV s.r.o.

Počet nahlášených stížností:123
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#60956Reklamace obuvi ČERNÉ TENISKY PUMA ENZIN SL Artiklové číslo: 18421500

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
30.09.2022, před 2 lety

Zdeňka Kuchařová

Znění stížnosti

Dobrý den,
včera jsem v prodejně Deichmann v Chebu reklamovala pánskou obuv (1800,- Kč), kterou jsem koupila letos v únoru. Boty byly reklamovány poprvé hned letos v březnu, po měsíci užívání. U bot se utrhla poslední poutka na tkaničky a boty nešly správně zavázat. Prodavačka mi zboží vyměnila za nové. Syn tyto nové boty nosil cca do května tohoto roku ( 2 měsíce ) s poučením od paní prodavačky, že je nesmí "utahovat" což syn dodržel. Nyní v září, cca po 14 dnech nošení se stalo totéž. Tzn. u bot se utrhla poslední očka a nedrží v nich tkaničky. Šla jsem tedy včera večer do prodejny s tím, že se u bot vyskytla 2x stejná vada a doufala jsem, že mi bude vyhověno.
Paní prodavačka byla velmi milá, ale poprosila mě, že nemá na místě svou vedoucí a neví jak správně postupovat. Nabídla mi, že se mám zastavit dnes.
Tak jsem tedy i učinila. Přístup paní vedoucí mě velmi rozčílil. Poučovala mě o tom, že můj patnáctiletý syn si nejspíš neumí správně zavázat boty! Že poslední očko na botách je pouze dekorace a neslouží k utahování bot! Při koupi těchto bot byla v očcích natažena tkanička a nebyla jsem upozorněna, že se jedná pouze o dekoraci. Výsledkem nepříjemného jednání je tedy zamítnutí reklamace ! Boty, které nejdou zavázat a utáhnout, mám stále u sebe a nejspíš je budu muset vyhodit, jelikož synovi padají při chůzi z nohou !
Pro mě je toto tedy první špatná zkušenost s touto prodejnou a velmi mě překvapila.

U bot za jinou nákupní cenu bych toto samozřejmě neřešila, ale u bot, které stojí bez mála 2000,- Kč mě tento přístup velmi zklamal.


Produkt

ČERNÉ TENISKY PUMA ENZIN SL Artiklové číslo: 18421500


Požadované řešení

Líbila by se mi nabídka vrácení peněz, jelikož o stejný produkt, který se dvakrát rozbil, nemám logicky zájem.
Ráda bych synovi koupila za částku boty jiného typu, kde poutka na tkaničky budou sloužit k utahování bot a ne jako dekorace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2022 15:35, před 2 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.


Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace, jak je uvedeno výše, má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 14 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].

Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.

V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.