Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#60967Balíček vrácený k odesílateli do Irska kvůli neschopnosti doručovatele a nedodržení jeho povinností

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.09.2022, před 2 lety

Veronika Jelínková

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás se stížnosti na poštovního doručovatele, který měl, podle sledovacího čísla, dne 6. září ve večerních hodinách učinit pokus o doručení mezinárodního balíčku z Irska.

Ponechám nyní bez stížnosti samotný fakt, že jsem v té době byla přítomna na adrese, ale nikdo se na můj zvonek neobtěžoval zazvonit. I v takovém případě je ale povinností doručovatele vložit do schránky adresáta lísteček s informací o umístění zásilky na spádové poště a zprávou o tom, kdy je možné si balíček vyzvednout.

Během následujícího měsíce jsem si vyměnila s irským odesílatelem několik e-mailů, v nichž mě ubezpečoval, že balíček odeslal. Teprve dnes však odesílatel získal od irské pošty, která balíček předávala posléze i české poště, sledovací údaje k zásilce. Teprve díky nim jsme mohli zjistit, že balíček už byl dávno doručen, ale protože mi doručovatel nenechal ve schránce oznámení, byl vrácen k odesílateli.

Žádám Vás o úhradu vzniklých nákladů na přepravu spoelčnosti doručovatele a o zajištění všeho potřebného k tomu, aby se tato situace na adrese již neopakovala.


Děkuji předem za vyrozumění.

S pozdravem
Veronika Jelínková


Požadované řešení

Finanční refundace – úhrada dopravních nákladů odesílateli. Narovnání pracovních povinnotí s doručovatelem a zajištění jejich následných plnění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2022 14:45, před 2 lety

Podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat reklamaci na kterékoli poště.

Pokud by reklamaci pošta zamítla nebo nevyřídila v zákonem stanovené lhůtě (reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 3 měsíců od přijetí reklamace, platí pro mezinárodní zásilky), mohl by spotřebitel podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu dle § 6a zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Ten by záležitost následně prošetřil a rozhodl o oprávněnosti reklamace. Více informací o námitce se lze dozvědět zde http://www.ctu.cz/spory-reklamace.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.