Počet nahlášených stížností: | 214 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nezaopatřené dceři přišel sms kod, aby si vyzvedla balíček v zásilkovně, na své jméno:
s doplatkem 400,-Kč. Je studentka, nezaopatřená, takže si na nevyžádaný balíček musela půjčit peníze. Přišla nějaká krabička s názvem HGKJ auto, car care product 100 ml, na internetu si vyčetla, že jde o čistič na světlomety-věc, kterou nebude rozhodně ve škole ani doma potřebovat!!!
Neobjednala si to, nechce to, vrací to do 14 dnů od obdržení, na což má ze zákona právo.
Zásílám zpět s dobírkou 400,-Kč.
HGKJ auto, car care product, čistič na světlomety, 100 ml
Vrátit zpět 400,-Kč
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Zároveň by se mohlo jednat o agresivní obchodní praktiku ze strany podnikatele podle přílohy 2 písm. f) Zákona o ochraně spotřebitele.
Lze odstoupit i od smlouvy, jejíž existenci spotřebitel bude rozporovat.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, omlouváme se za nepříjemnosti, všechny požadavky řešíme pečlivě ve prospěch zákazníka. Prosíme ozvěte se nám na email info@nakupdarek.cz, kde rádi vaší záležitost vyřešíme k vaší spokojenost. :)
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Firma Rumble stories s.r.o. mi napsala e-mail, že mohu zboží poslat zpět, ale ne s dobírkou, a že mi posléze uhradí zboží i dopravu. Poslala jsem zboží za nezletilou dceru zpět na své náklady. Přišla mi SMS od doručovatele Balíkovna, že byl balík NROOO6534842X doručen 4.11.2022 do balíkovny nejblíž firmy Rumble stories s.r.o., a 9.11.2022 mi přišla SMS, že byl balík vyzvednutý.
Peníze za zboží+ dopravu mi nikdo neuhradil, od 16.10.2022 mě nikdo z Rumble stories s.r.o. nekontaktoval. Tel.kontakt na firmu nelze nikde dohledat. Nemám ani zboží ani peníze.
Děkujeme za informaci.
V tomto případě doporučujeme spotřebitelce zvážit řešení přes Českou obchodní inspekci (mimosoudní řešení sporů, případně i podnět) a zaslání předžalobní výzvy společnosti dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.