Společnost


České úspory s.r.o.

Počet nahlášených stížností:33
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61001Vymáhání neoprávněného dluhu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 5 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.10.2022, před 2 lety

Marcela Dömová

Znění stížnosti

Společnost České úspory po mě vymáhá dlužnou částku neoprávněně, pokud se jedná o zmanipulovanou smlouvu, tak ta je vypovězena, řádnou výpovědí.


Produkt

Sleva eneergií


Požadované řešení

Nevymáhat žádnou dlužnou částku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2022 11:12, před 2 lety

Po účinnosti novely energetického zákona (1. 1. 2022) spotřebitel může smlouvu ze zprostředkovatelem vypovědět kdykoliv, bez postihu a výpovědní doby, resp. odvolat zmocnění, které zprostředkovateli udělil k uzavření (změně, zrušení) smlouvy s dodavatelem. Plná moc navíc automaticky zaniká po uplynutí 12 měsíců od jejího udělení.

Ze stížnosti neplynou důvody vymáhání smluvní pokuty ze strany zprostředkovatele, nicméně nejčastější případ je neoprávněné sankcionování výkonu práva (odstoupení od smlouvy, výpověď). Dle judikatury Nejvyššího soudu ČR není možné takovou smluvní pokutu sjednat. Lze ji také považovat za nepojmenovanou smluvní klauzuli nebo za ujednání o odstupném podle § 1813 občanského zákoníku. Na ujednání, která zakládají k újmě spotřebitele značnou nerovnováhu v právech a povinnostech stran, se hledí jako nepřiměřené a jako takové je může soud přezkoumat i bez návrhu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie a dozor nad výkonnem činnosti zprostředkovatelů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 08:52, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.