Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#61006Nekalé praktiky společnosti O2

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
03.10.2022, před 2 lety

Martina Pilařová

Znění stížnosti

V loňském roce mi zemřela maminka a zůstal jen tatínek - důchodce. V domě, kde spolu bydleli, měli internet O. Za částku 399,- Kč měsíčně, kterou jsem jim vytelefonovala z provozovatelem O2. Jelikož se otec přestěhoval do jiného bydliště, přišlo nám nejlepší internet převést na novou adresu. To se bez problémů povedlo. Mému otci je 75 let a internet vůbec nepoužíval ani nepoužívá, používala jej maminka. Nicméně jsme si internet ponechali. V měsíci srpnu najednou přišla faktura od O2 na částku ne 399,- Kč ale asi o 80,- Kč vyšší, aniž by nám někdo z O2 sdělil z jakého důvodu. Takovéto chování se mi nelíbilo a tak sem navštívila prodejnu O2 v Karlových Varech v Intersparu. Pán na přepážce mi to nějak vysvětlil, ale už si toto bohužel nepamatuji. Proto jsem mu řekla, že mě otec poslal tuto záležitost vyřešit i tak, že internet úplně zruším, protože jej doma ani nezapíná, nepřipojuje se a z důchodu ani nestojí o to, platit tmp.za něj více. Pán se podíval do počítače a říká : koukám, vy máte v tom domě optický kabel, proč nejste napojeni na něj ? Máte ho tam nově. Jelikož je toto i pro mě španělská vesnice, řekla jsem mu co to znamená ? A on, že by jsme mohli udělat to, že se napojíme na ten optický kabel, budeme mít v akci internet půl roku za 1,- Kč k tomu budeme splácet nový box, nebo co to je, 99,- Kč měsíčně a stejně, ještě po půl roce i s tou splátkou boxu ve finále budeme mít částku za internet 349,- Kč měsíčně, tudíž ještě nižší než jsme měli. Jelikož v dnešní době nikomu už moc nevěřím, zeptala jsem se pána nejméně ještě 2x ať mi toto zopakuje. A on to zopakoval. Také jsem se ho ptala jestli ta výměna boxu bude něco stát a on řekl že ne. Toto bylo o víkendu. V pondělí přijel technik a box vyměnil. Také mi pán řekl, že ještě jednou zaplatíme fakturu za internet tu kolem 500,- Kč, ale pak už jen 1,- Kč půl roku. V září přišla faktura na částku převyšující 1.100,- Kč ! Moc jsem jí nepročítala a rovnou letěla za pánem do O2, ať mi jí vysvětlí. Byla tam částka za minulý měsíc za internet + 500,- Kč za montáž nového boxu - když jsem mu řekla, že mi tvrdil, že nebudeme platit nic, řekl, že mi to říkal, po pravdě jsem od něj ani jinou odpověď nečekala. Dobře i toto sem přešla a už to neřešila. Řekla jsem, co mám tedy teď dál dělat ? On řekl, nic čekat měsíc a přijít po měsíci zrušit ten starý tarif, aby ten nový akční mi mohl nabídnout za tu 1,- Kč. Prý to nejde udělat hned. Přišla jsem po měsíci on něco zadal do počítače a řekl, že se mi další den ozvou telefonicky z O2. Tak se také stalo. Zavolala paní, že mi tedy zruší starý internet a budeme mít nový internet na půl roku za 1,- Kč. A pak mi řekla, z čehož jsem byla úplně v šoku, že po půl roce budeme mít internet za 699,- Kč !!!! Tak sem nasucho polkla a říkám jí, co mi řekl a několikrát zopakoval kolega, že mám mít internet za 349,- Kč! Na to ona řekla : no, to mi musíte za ten půl rok zavolat a já vám nabídnu nějakou slevu, můžu vám dát 200,- Kč slevu. Další šok ! To by mi ten internet, vycházel stejně na 500,- Kč ! Já šla na O2 původně internet úplně zrušit, nebo ho dostávat za částku 399,- Kč, kterou jsme měli původně. Tak říkám, a když se rozhodnu, že zruším úplně ten internet co s tou novou krabicí ? Slečna : no ta je vaše tu máte na splátky ,nemáte ji v pronájmu a musela by jste doplatit cca 6000,- Kč!! A ani odstoupit od smlouvy už nemůžete, protože měsíční lhůtu jste již propásla. Z čehož jsem málem omdlela. Také mi řekla, že lidé to dělají tak, že tu krabici prodávají na internetu za 3.000,- Kč a že je o ně docela zájem, tak bych to mohla udělat také tak.
Takže toto chování pracovníků a společnosti 02 považuji za velmi nekorektní a sprosté. Ve chvíli kdy mě můj ovdovělý otec požádal ať zruším úplně internet, nebo ať sníží částku, protože je důchodce a internet stejně ani nezapíná, nepřipojuje se na něj, protože to ani pořádně neumí , a s tím já přišla na prodejnu a říkala to pánovi několikrát dokola, tak aniž bych si to uvědomila, mi de fakto vnutil nějakou krabici za 6.000,- Kč, kterou budeme splácet 5 let a ještě navýšenou částku za internet místo 399,- Kč tak 699,- Kč. To je neuvěřitelně sprosté chování a tímto nás pracovník dostal do situace z které není úniku. Ano, můžeme internet zrušit a krabici se pokusit prodat na burze - což mi doporučila slečna z O2. Nehledě na to, že mě o ničem takovém pracovník na přepážce neřekl, neupozornil a ani mi nedal žádnou takovou smlouvu podepsat. Je mi jasné, že kdybych jej nyní konfrontovala, bude tvrdit, že mi vše sdělil a já bych zase měla svou verzi, tudíž tvrzení proti tvrzení.
Zkrátka jak říká přísloví : za blbost se platí. V tomto případě, ale mohu zodpovědně říci, že mě zaměstnanci O2 úmyslně vlákali do nákupu té drahé krabice, lhali o cenách, nesdělili zásadní informace ani mi nedali k podpisu a nahlédnutí žádnou smlouvu. A to vše přes mé několikeré sdělení, že můj otec internet vlastně ani nezapíná.


Produkt

Internet O2 HD bronzový a stříbrný


Požadované řešení

Zrušení internetu a vrácení krabičky nebo snížení ceny internetu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2022 12:25, před 2 lety

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb má právo uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem. (§ 64 odst. 7-10 Zákona o elektronických komunikacích).

Podle § 12 Zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. V případě, že by podnikatel spotřebitele řádně informoval, tak by to bylo v pořádku, ale z popisu spotřebitele nám řádné informování nevyplývá. Jiné orgány jako např. ČTÚ však mohou být jiného názoru.

V současné době už zřejmě není odstoupení od smlouvy možné, ale je možné smlouvu vypovědět s výpovědní lhůtou.

Podnikatel je povinen vzít si modem zpět jen v případě, že byl pouze zapůjčen v rámci zakoupené služby a pokud je to takto uvedené ve smlouvě, nikoliv však pokud byl modem koupen na splátky od daného podnikatele.

Jak spotřebitel uvádí, je možné se obrátit na mimosoudní řešení sporů při ČTÚ. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.10.2022 14:55, před 2 lety

Dobrý den,
mrzí mne Vaše zkušenost s návštěvou O2 Prodejny. Rádi bychom to prověřili blíže.
Poprosím Vás o zaslání čísla reklamace, objednávky, nebo internetu z vyúčtování na e-mail info@o2guru.cz .
Obecně platí, že před samotným uzavřením smlouvy jsou veškeré změny zákazníkovi podrobně komunikovány a zákazník svým elektronickým podpisem stvrzuje seznámení se s předsmluvní dokumentací a smluvním ujednáním. Zařízení, které je zakoupeno na splátky, je majetkem zákazníka. V případě zrušení souvisejících služeb dojde k jednorázovému doúčtování zbylých splátek zařízení. O2 zpětný odkup neprovádí.
S pozdravem
Jakub Šupol, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.10.2022 09:42, před 2 lety


Martina Pilařová

Dne 07.10.2022 jsem zaslala společnosti O2 email, jak mi zde poradili. Zatím bez odezvy.Pilařová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 13:51, před rokem

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.