Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Na alze sem poměrně mnohokrát vrátil zboží. 3x sem si všiml, že vrácená částka je nižší než cena produktu.
V dobropisu se objevuje položka "Nehmotný produkt Administrativní poplatek - částečné spotřebování / poškození / ušlá záruka".
V případě mobilního telefonu naúčtovali 3748,86 czk. Mobil sem nosil bez ochrany, hádám že vzniklo opotřebení. Zeptal sem se podpory, zda by mi mohli říct za co konkrétně platím ale protože to nemá podpora jak zjistit, tak mě odkázali přímo na prodejnu, čimž mě odradili(představa ztraceného času telefonováním, cestováním, čekáním a komunikací a to vše bez znalosti svých práv).
Zajímalo by mě, zda mám právo na získání evidence způsobené škody? Npř. jednoduché zaslání žádosti na email společnosti, aby konkrétně popsali za co účtují peníze navíc, případně foto dokumentaci?
Můj osobní pocit je, že většina případů je opodstatněná, nicméně některé určitě budou vylhané. Npř. už se mi stalo, že pracovníkovi spadl produk na pult při neopatrném vyndání produktu z krabice, nebo chybně nacpal produkt zpět do krabice což zdeformovalo náušník sluchátka na několik dní. Kvůli těmto případům bych si to raději pro klid duše vždy překontroloval.
Vrácení zboží
Pokud mi za něco účtují peníze, tak by měli být schopni říct za co. Namísto taktiky "utahat pomocí nesmyslných hovorů a odkazování na jiné zaměstnance".
|
Tweet |
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Společně s akceptací odstoupení od smlouvy by měla společnost zaslat či vyrozumět spotřebitele ohledně naúčtování poplatku za snížení hodnoty a jeho zdůvodnění. Pokud by tomu tak nebylo a společnost by pouze akceptovala odstoupení bez dalšího, načež by pak vracela menší částku, jednalo by se o bezdůvodné obohacení.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Odstoupení je zákonným právem, tedy nemůže být zpoplatněno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a společnosti za vyjádření.
Odstoupení od kupní mslouvy bylo z naší strany vyřízeno, řádně, dle platné legislativy, která je pro zákazníky volně přístupná na našich webových stránkách.
V tomto případě jsme produkt v rámci odstoupení od kupní smlouvy obdrželi zpět s viditelnými známkami používání/poškození a proto byl na vystavený dobropis udělen admnistrativní poplatek, který míře opotřebení odpovídá. Fotografie přikládám do přílohy.
Produkt v tomto případě není z naší strany možné navrátit zpět do prodeje jako "nový" nebo "rozbalený", jelikož odpovídá stavu "zánovní". Používáním byla tedy snížena kupní hodnota produktu, což bylo spotřebiteli v tomto případě naúčtováno jako administrativní poplatek.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Hodnocení:
Komentář: Chybí mi informace do budoucna. Asi si nikdo nepřeje vytváření nových stížností s každým takovým případem.