Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Vrátil jsem společnosti DATART pračku se sušičkou (objednal jsem špatný typ - zakoupeno přes internet), po telefonické domluvě s operátorkou DATARTU jsem zboží ani nepřebíral a zboží bylo společnosti DATART vráceno na sklad 23.09.2020. Bylo mi řečeno, že mi budou vystaveny dobropisy a peníze vráceny. Po několika hovorech a mailech (reakce pouze na jeden mail z cca 10, které jsem psal - odpověď z DATARTU že peníze byly vráceny k 27.09.2020) mi přišla pouze částka za sušičku, dobropis k vrácení pračky na účtu DATART nevystaven ani nevráceny peníze!!! Na infolince stále sliby, že nevědí kde je problém a že to zjistí (avšak žádná zpětná vazba...sliby po telefonu a dále nic)!!! 15 000,- opravdu není malá částka a (ne)komunikace společnosti DATART otřesná!!!
OBJEDNÁVKA č.****
Požaduji vrácení peněz ke kterému se společnost DATART očividně nemá!!!
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení, v tom případě je možné žádat i úroky z prodlení.
V tomto případě jednání zaměstnankyně, která potvrdila možnost odstoupení a vrácení peněz, zavazuje podnikatele dle § 166 OZ. Tedy slíbené vystavení dobropisu a vrácení peněz mělo proběhnout v obou případech (jak u sušičky, tak i u pračky).
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že stížnost byla se společností vyřešena - peníze mu byly vráceny. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.