Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#61054Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 23 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.10.2022, před 2 lety

Vladimír Hřibovský

Znění stížnosti

Při reklamaci mi bylo sděleno, že se mi do týdne ozve manažer ohledně reklamace. Nikdo se mi neozval a po 30 dnech jsem je kontaktoval s tím, že jak to vypadá, protože to bylo po lhůtě, což by znamenalo nevyřízení reklamace. Auto si nechtěli nechat k prohlídce vlastním technikem a zprávu z autorizovaného servisu zamítli s tímhle. Odeslali mi hned druhý den po reklamaci na adresu, kde již nebydlím a oni to vědí dopis se zamítnutím, který zasílám v příloze. Není to možné, protože jsem podepisoval pouze špatný stav diferenciálu. Přikládám i zprávu z autorizovaného servisu.


Produkt

AUDI A6


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2022 16:15, před 2 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.11.2022 18:22, před 2 lety

Vážený pane Hřibovský,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste až po uplynutí cca 10 měsíců. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2023 17:30, před rokem

S ohledem na vyjádření společnosti není dosažení smírného řešení skrze naší platformu VašeStížnosti.cz bohužel možné. Stížnost z tohoto důvodu uzavíráme.

Spotřebitel se může pro posouzení toho, zda byla vada na vozidle přítomná již v době převzetí, resp. zda odpovídá míře běžného opotřebení vozidla, obrátit na znalce v oboru. Jejich seznam je dostupný mimo jiné zde: www.dtest.cz/znalci.

Rovněž může spotřebitel svá práva bránit před soudem, k čemuž je nejvhodnější využít služeb advokáta. Jejich seznam je dostupný mimo jiné zde: www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.