Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#6106Neuznaná reklamace telefonu v záruce

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.03.2015, před 10 lety

Jaroslav Švancar

Znění stížnosti

Po 14 dnech od zakoupení nového telefonu v pobočce Vodafone se telefon rozbil. Telefon byl dan na reklamaci, ktera nebyla uznána z důvodu stržené samolepky s IMEI na telefonu. Samolepka neobsahovala žádné upozornění, že se nemá strhávat, ani že tím zákazník přijde o záruku.
S tímto řešením jsem nesouhlasil a telefon vrátil znovu k reklamaci, Vodafone nabídl že telefon nechá opravit na mé náklady - částka se skoro rovná ceně nového telefonu.


Produkt

mobilní telefon Vodafone Smart 4 Power


Požadované řešení

Oprava zdarma, výměna za nový kus nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2015 16:13, před 10 lety

Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitel a tím a contrario vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.

Jestliže spotřebitel reklamoval vadu věci, měl by se prodávající v reklamačním řízení zabývat posouzením povahy vady. Pokud byla reklamace zamítnuta z důvodu stržení samolepky, muselo by stržení být příčinou vzniklé vady. K předchozím ujednáním omezujícím nebo vylučujícím možnost uplatnit práva z vad (např. podmíněním zachováním samolepky) se nepřihlíží. Samolepka IMEI může sloužit k určení, zda se jedná o zakoupenou věc, nicméně toto číslo je možné získat i vyvoláním přímo v telefonu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.3.2015 17:13, před 10 lety

Dobré odpoledne, pane Švancare,

abychom se mohli k této konkrétní reklamaci vyjádřit, kontaktujte prosím naše Reklamační oddělení, a to přes online formulář na https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint. Nezapomeňte prosím připsat také IMEI nebo číslo reklamace.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.3.2015 09:14, před 10 lety


Jaroslav Švancar

Dobrý den,
formulář jsem odeslal, byl přijat pod číslem #150320-000052.
S pozdravem
Jaroslav Švancar

Doplňuji popis současného stavu -
Telefon jsem si 4.3. vyzvedl z reklamace/opravy, za kterou jsem uhradil Kč 3.456, které požaduji v plné výši zpět.
Navíc jsem při převzetí telefonu neobdržel zpět údajně vyměněnou základní desku, ač je toto dle informace zaměstnance Vodafonu běžným standardem. Pracovník Vodafonu slíbil ověřit a do druhého dne se ozvat, což se zatím ani po dvou týdnech nestalo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.3.2015 17:56, před 10 lety

V tomto případě je problematické, že spotřebitel již s opravou v podstatě souhlasil. Nyní by se muselo prokázat, že se skutečně jednalo o vadu a vzhledem k tomu, že je telefon již opraven, je tato skutečnost obtížně prokazatelná.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.3.2015 18:00, před 10 lety

Dobré odpoledne, pane Švancare,

děkuji vám za poslání zprávy přes Reklamační formulář.

Kolegové všechny skutečnosti prověří a odpovědí vám.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.4.2015 10:00, před 10 lety


Jaroslav Švancar

Dobrý den,
toto je reakce vodafonu na uvedený případ. Opět mi přijde že ve Vodafonu tak jako vždy funguje princip tzv. kafemlýnku(stále budeme opakovat jen tu svou) a nikdo se opravdu nevěnuje tomuto problému natož aby si ověřil informace. Pokud pořád nepochopily že EMEI lze zjistit po připojení k počítači i s nefunkčním displejem měli by si tuto informaci někde ověřit!!!! Za druhé pokud pominu tento problém tak alibistické prohlášení že já jsem si měl říci že chci vrátit můj majetek( vadná základová deska) je už velice zarážející. Pokud jste chtěli znehodnotit můj majetek neměli by jste se náhodou mě dotázat jestli můžete!!!! Nehledě na to že dle vyjádření vašeho zaměstnance u hrazených oprav zákazníkem vracíte dily nazpět. Opravdu mi tato situace už začíná být velmi podezřelá a docela chápu že nikdo nechce říci udělali jsme chybu a budeme vám ji kompenzovat. Proto žádám o konečné stanovisko a na základě tohoto se buď dohodneme nebo začnu vymáhat svá práva všemi dostupnými prostředky.
S pozdravem
Švancar


Vážený pane Švancare,

mrzí nás, že nejste spokojený s vyřízením reklamace mobilního telefonu Vodafone 985, IMEI 352093061525787. Vaši stížnost, kterou jste uplatnil také na http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/6106/neuznana-reklamace-telefonu-v-zaruce, jsme důkladně prověřili, ale nemůžeme ji bohužel uznat.

Štítek IMEI v mobilním telefonu slouží k jeho identifikaci, tzn. k identifikaci toho, kde byl přístroj zakoupen a k tomu, zda je možné u daného prodejce uplatnit jeho reklamaci. Litujeme, ale vzhledem k uvedené vadě, tj. nefunkční displej, přístroj nešel vůbec zapnout, nebylo možné zjistit IMEI jeho vyvoláním v přístroji. Z tohoto důvodu servisní středisko nemělo žádnou možnost zjistit, zda se jedná skutečně o mobilní telefon, který je ve faktuře uveden. Z tohoto důvodu nemohlo nabídnout jeho bezplatnou opravu. Pokud by bylo možné zjištění IMEI přímo v přístroji a ověření jeho identifikace, náklady spojené s jeho opravou bychom samozřejmě nesli za Vás. Mrzí nás, že jste nevěděl, že štítek s IMEI přístroje nesmíte strhnout.

Vadné náhradní díly autorizované servisní středisko již nevrací, ale předává je k likvidaci. Pokud jste měl zájem o jejich vrácení, mohl jste tento svůj požadavek uplatnit při odsouhlasení placené opravy. Informaci bychom do servisního střediska předali. Mrzí nás, pokud došlo k nedorozumění.

Je nám líto, že pro Vás nemáme příjemnější zprávy, ale v tomto případě Vám skutečně nemůžeme vyhovět. Věříme, že naše důvody pochopíte.

S přátelským pozdravem
Kamila Tejnecká

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2015 09:43, před 10 lety

V tomto případě je zjevné, že se jedná o konečné stanovisko společnosti a není tedy možné dosáhnout nějakého kompromisního řešení, které by vyhovovalo oběma uvedeným stranám. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.