Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 23.7.2022 jsem uskutečnila objednávku 2 párů brýlí (7200 kč a 6152kč, dohromady 13352 kč) z eshopu eyerim.cz, platba byla vykonána prostřednictvím twisto.cz, konkrétně platba na třetiny. V den objednávky byla mnou zaplacena první splátka ve výši 4450 kč.
29.8.2022 jsem uhradila splátku č.2 Twistu v hodnotě 4450 kč (s první splátkou to činilo 8900 kč) - v tuto dobu nebylo zboží eshopem pořád odesláno, jako důvod bylo udáno, že se čeká na naskladnění jedné položky z objednávky.
14.9.2022 - eshop eyerim.cz mne informoval, že položku (v ceně 7200 kč) se nepodařilo naskladnit a tedy bude z mé objednávky stornována. Touto skutečností mi vznikl přeplatek (v té době již byly uhrazeny 2 splátky dohromady v hodnotě 8900 kč). Twisto jsem informovala o dané situaci, jelikož se blížil termín 3. splátky, že tuto splátku z daného důvodu již neuhradím (s čím souhlasili) a zároveň žádám o vrácení přeplatku v hodnotě 2748 kč. Komunikaci s eshopem, kde mě informovali o nedodání jedné z položek jsem přeposlala emailem na Twisto rovněž s mým požadavkem o vrácení vzniklého přeplatku dne 16.9.2022.
Od 16.9.2022 jsem do dnešního dne od Twisto své peníze neobdržela, pravidelně volám na jejich zákaznickou linku, kde mi pořád sdělují to stejný - a to, že se problém řeší ale nemají žádné informace. Naposledy jsem volala dnes, t.j. 4.10.2022, víc než 3 týdny od vzniklé situace. Opět jsem se nedočkala žádného řešení.
financování platby na třetiny eshopu
vrácení přeplatku v plné výši
|
Tweet |
Ze strany eshopu eyerim.cz došlo ke stornování objednávky tedy odstoupení od smlouvy. V přiměřené lhůtě měly být peněžní prostředky vráceny spotřebiteli a to stejným způsobem, kterým je uhradil. V tomto případě skrz poskytovatele finančních služeb společnost Twisto.
Reklamaci služeb společnosti Twisto je možné podat přes telefonickou linku, jak již učinil spotřebitel, anebo písemně s použitím Reklamačního formuláře. Více informací ohledně reklamace u společnosti Twisto nalezne spotřebitel zde: https://www.twisto.cz/podminky/reklamacni-rad/. Dle reklamačního řádu společnosti činí lhůta k vyřízení reklamace 15 dní.
Máme za to, že došlo ze strany společnosti k bezdůvodnému obohacení vzhledem k tomu, že spotřebitel neobdržel ani zboží, ani peníze nazpět. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Případné spory mezi spotřebitelem a společností Twisto payments a.s., platební institucí lze řešit i mimosoudně, a to prostřednictvím Finančního arbitra (Kancelář finančního arbitra, Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1, http://www.finarbitr.cz/), který řeší i spory mezi spotřebiteli a finančními institucemi poskytujícími platební služby.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.