Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 78 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den chtěl by jsem tímto upozornit na podvodný web: www.slastasex.cz kde za 3 měsíce VIP členství chtěli na webových stránkách 149Kč. A když jsem na webu vyplnil platební kartu a chtěl jsem zaplatit tak jsem si všimnul jiné peněžní částky kde bylo 1490Kč. I přesto, že jsem si toho všimnul a platbu RB klíčem nepotvrdil tak došlo ke stržení peněz z mého účtu. Informoval jsem mojí banku, kde mi dali za pravdu, že jsem tuto peněžní částku RB klíčem nepotvrdil a přesto došlo ke stržení peněz z mého účtu. Následně mi banka doporučila platební kartu zablokovat a dát reklamaci odchozí platby. Peníze se mi už vrátili zpátky na účet, ale web mi poslal upomínku už na částku 2497Kč. Už jsem jim napsal email kde je žádám o ukončení neoprávněného VIP členství a popsal tuto situaci s platební kartou.
Prosím Vás o vaší pomoc jak toto finanční vydírání řešit.
Děkuji a nashledanou Jaroslav Šimek
Zastavení vydíráním inkasní společností na neoprávněné zaplacení pohledávky.
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Pokud však zadržuje podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Je možné kontaktovat banku s žádostí o zablokování těchto plateb, tak jak zde již spotřebitel učinil. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.