Společnost


HOPE SPORT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6108Reklamace zlomené lyže

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.03.2015, před 10 lety

Renáta Petrová

Znění stížnosti

Nákup lyží listopad 2013 (jako dárek k vánocům)
Při druhém lyžování na běžně upraveném terénu v únoru 2014 ( lyžař učitel tělocviku a instruktoru lyžování ve věku 50 let)došlo ke zlomení lyže za vázáním.
První reklamace 2.3.2014 -Zamítnuto dodavatelem.
/Hope sport s.r.o./ Důvod uveden jako přílišné zatížení lyže.
Druhá reklamace - 2.2.2015. Reklamace byla podpořena znaleckým posudkem soudního znalce RNDr. K. O. - soudní znalec v oboru sport a ekonomika.
Reklamace byla zamítnutí stím, že firma posudek soudního znalce neuznává.
Žádáme Vás o pomoc proti naprosto arogantní firmě, jejiž zaměstnanec (pravděpodobně vedoucí prodejny v Brně ) nám jasně řekl, že jakékoliv reklamace z principu neuznávají.
Předem děkuji za pomoc


Produkt

Lyže Elán 1139 90 SET Elan Wave Flex 13+ELX 11.0 Fusion


Požadované řešení

Vrácení peněz za vadný výrobek a za znalecký posudek (jednoznačně dle znaleckého posudku jde o výrobní vadu)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2015 16:12, před 10 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad, tedy že má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé. Pokud tomu tak není, má spotřebitel právo na výměnu věci, nebo její opravu; není-li takový postup možný, může požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak. Nejde-li o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době, která činí 24 měsíců.

Jestliže prodávající zamítl reklamaci i přesto, že spotřebitel prokázal přítomnost vady znaleckým posudkem, mohl by spotřebitel od smlouvy odstoupit z důvodu, že reklamace nebyla prodávajícím vyřízena v zákonné lhůtě řádně, což spotřebitel dokazuje znaleckým posudek. Oprávnění vykonávat činnost soudního znalce vzniká jeho jmenováním. Znaleckou činnost mohou vykonávat pouze znalci zapsaní do seznamu znalců a tlumočníků, který je veden Ministerstvem spravedlnosti. Znalcem může být jmenována pouze osoba, která má potřebné znalosti a zkušenosti z oboru, v němž má jako znalec působit. Existuje tedy předpoklad, že závěry předložené soudním znalcem by měly být správné. Odstoupení doporučujeme zaslat písemně s dodejkou a uvést v něm způsob vrácení zaplacené částky a lhůtu pro vrácení. V případě odstoupení od smlouvy se smlouvy ruší od počátku a strany si vrátí poskytnuté plnění. Je tedy třeba rovněž odeslat prodávajícímu danou věc.

Jestliže by prodávající odstoupení od smlouvy nevyhověl, bylo by třeba nárok uplatnit u soudu. V takovém případě bychom doporučili zastoupení advokátem, seznam je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati. Jestliže znalecký posudek předložený účastníkem řízení má všechny zákonem požadované náležitosti a obsahuje doložku znalce o tom, že si je vědom následků vědomě nepravdivého znaleckého posudku, postupuje se při provádění tohoto důkazu stejně, jako by se jednalo o znalecký posudek vyžádaný soudem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2015 13:58, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.