Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:21
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61088Změna z přímého letu na let s přestupem bez informování

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.10.2022, před 2 lety

Pavel Němeček

Znění stížnosti

Zakoupili jsme si zájezd do Turecka, kde byla informace o době letu tam i zpět 2,5 hodiny s přímím letem do Izmiru.
Máme ročního syna a proto jsme chtěli letět krátkou dobu. Navíc manželka má zdravotní problémy se srážlivostí krve a proto byl krátký let důležitý. A hrál velkou roli pro výběr zájezdu.

V den odletu jsme až v letadle zjistili, že let není přímý a bude s mezipřistáním v Antaliy kde se vymění část cestujících a až potom se poletí do Izmiru. Ani personál letadla to nevěděl!
Místo 2,5h jsme v letadle byly přes 5 hodin a při mezipřistání jsme se ani nemohli projít z místa.
Nepřišla žádná informace o změnách v letu.

Na hotel jsme se tak dostali po 9 hodině a naštěstí nám ochotný personál hotelu ještě umožnil jít na večeři.

Zkušenost o letu jsme sdělili delegátce a říkali jsme že na zpáteční cestu doufáme, že bude přímý let. Říkala, že nás bude informovat.

Ale na zpětnou cestu nás také čekala cesta s mezipřistáním, což jsme se dozvěděli od delegátky v den odletu ráno po tom co jsme napsali přímý dotaz.


Produkt

Změna doby letu bez předchozího informování


Požadované řešení

Popsaná událost nám velmi znepříjemnila první dny pobytu a zájezd prodloužením letu neodpovídal naším specifikám výběru.
Požadujeme tedy slevu z ceny zájezdu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2022 16:02, před 2 lety

Podle § 2537 odst. 2 musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu vytkne pořadateli zájezdu. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.

Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů. Pokud reklamaci zamítne, můžete reklamaci rozporovat.

Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.

S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.

V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 09:34, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.