Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Lidová energie mi navýšila zálohy z 4570,- na 22000,-, co dělat? Nekomunikuji.
Děkuji Tvarůžek
Zvýšení záloh
Mohu přestat platit tak vysoké částky?
Kam přejít?
Pomůže právník?
|
Tweet |
Dle §11a odst. 2 Energetického zákona je držitel licence povinen prokazatelně a adresně oznámit spotřebiteli zvýšení ceny za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změnu jiných smluvních podmínek dodávek elektřiny nebo plynu a to nejpozději třicátý den přede dnem její účinnosti. Součástí oznámení dodavatele je poučení o právu druhé smluvní strany odmítnout změny a vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu podle odstavce 4. Pokud nebyla změna oznámena řádně a včas, jsou navrhované změny vůči spotřebiteli neúčinné, tím pádem spotřebitel může trvat na původní ceně.
Nesouhlasí-li spotřebitel nebo podnikající fyzická osoba se zvýšením ceny nebo se změnou jiných smluvních podmínek (v případě, že bylo doručeno řádně a včas a s poučením o výpovědi), jsou oprávněni bez postihu vypovědět závazek ze smlouvy kdykoliv do desátého dne přede dnem účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek, přičemž taková výpověď je účinná ke dni bezprostředně předcházejícímu den účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu odesláno oznámení o výpovědi závazku ze smlouvy držiteli licence. Pro jednání s novým dodavatelem stačí prokazatelné odeslání výpovědi doporučeným dopisem s dodejkou nebo prostřednictvím datové schránky (akceptace ze strany původního dodavatele by neměla být vyžadována).
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Změna fixované ceny produktu (neregulované složky) není možná a je podstatným porušením smlouvy ze strany dodavatele. Spotřebitel v takovém případě může od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku nebo trvat na původně sjednané ceně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sp
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.