Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 08.09.2022 jsem objednala (kupní smlouva č.6950492) kuchyňskou sestavu, v ceně: 100.469,-kč. V týž den byla zaplacena záloha: 40.000,-kč. Od té doby mi prodejci (mají přijít na zaměření) nekomunikují, neberou telefony a nereagují na žádný kontakt. Vedení se nelze dovolat.
Kuchyňská sestava
Smírem
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží (v tomto případě zálohu), prodávající má povinnost zboží dodat (i jen částečně plnit). Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, a nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doporučený dopis s dodejkou) a prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Dopis bude adresován: SCONTO Nábytek s.r.o., Jeremiášova 947, 155 00 Praha 5.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
termín zaměření kuchyňské linky je již domluven. Za prodlení a komplikace se omlouváme!
S pozdravem,
J. Hušek
SCONTO Nábytek s.r.o.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Děkuji Vám velice, případ je již smírně uzavřen.
Dobrý den,
i zde prosím dTest o uzavření případu. Spotřebitelka potvrdila, že je již smírně uzavřen.
Děkuji.
J. Hušek, SCONTO Nábytek s.r.o.
Děkujeme stranám za součinnost.
Na základě výše uvedených vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody.