Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupili jsme na webu ticketmaster lístky na představení The Greatest Show, akce byla odkládána, následně zrušena a měly nám být vráceny pěníze.
Ticketmaster se vyjádřil následovně:
Vážení
zákazníci,
obracíme
se na vás ve věci akcí The Greatest Show a Today on Broadway
pořádaných pořadatelem
panem Jiřím Zuskou, na kterou/které jste si
zakoupili
vstupenky prostřednictvím naší prodejní sítě. Tyto akce se
měly uskutečnit
v roce 2020 a 2021.
Vzhledem
k tomu, že obě shora uvedené akce byly jejich pořadatelem
s ohledem
na trvající epidemiologickou situaci a navazující omezující
opatření Vlády ČR bez
náhrady zrušeny, o čemž jsme vás již dříve informovali,
upozornili jsme
pořadatele na potřebu vrátit vám z tohoto důvodu vstupné za
zakoupené
vstupenky či se s vámi jiným způsobem vypořádat. Na tuto naši
výzvu však
pořadatel nikterak nereagoval.
Podle
našich obchodních podmínek vztahujících se na veškeré nákupy
vstupenek na akce
prostřednictvím naší prodejní sítě platí, že naše společnost
vždy zajišťuje
prodej vstupenek na akce jménem a na účet jejich pořadatelů, a
to na základě
pověření daného smlouvami s těmito pořadateli. Z tohoto důvodu
neneseme žádnou odpovědnost za konání či nekonání těchto akcí.
Nákupem
vstupenek jste vstoupili do právního vztahu přímo s panem
Zuskou coby
pořadatelem těchto akcí, který jedině odpovídá za jejich
konání či nekonání a
má vůči vám povinnosti vyplývající z prodeje vstupenky.
S těmito našimi
obchodními podmínkami jste byli seznámeni před nákupem
vstupenek.
Z tohoto
důvodu vás upozorňujeme na to, že je třeba se se svými
případnými žádostmi a
nároky v souvislosti s vašimi vstupenkami na dané akce obracet
výhradně
přímo na shora uvedeného pořadatele pana Zusku. Pro urychlení
komunikace
s ním můžete využít i jeho tel. č.: *** či e-mail: ***.
Omlouváme
se, že vám v tuto chvíli nemůžeme podat lepší zprávu.
S pozdravem
Ticketmaster
Česká republika, a.s.
Na veškeré žádosti o radu jak právně řešit neodpověděli.
Pan Zuska zpočátku sliboval zaslání peněz, po několika měsících začal cíleně ignorovat a reagovat na veškeré zprávy.
Pan Zuska je společníkem, jednatelem, členem správní rady a ředitelem v mnoha firmách, mimojiné v Mořském světě, očividně není v žádném bankrotu apod.
Rádi bychom věděli jak postupovat, zda stačí podat trestní oznámení na polici, nebo je nutné to vymáhat soudně a obrátit se na právníky - což jsou další výdaje. Předpokládám, že nejsme jediní, ale Ticketmaster naše dotazy ignoroval a nikoho dalšího konkrétně neznáme.
Na adrese uvedené v živnosti jsme zastihli pouze jeho pravděpodobně bývalou ženu, která tvrdila, že dluží mnoha lidem, včetně jí... Nechápu jak je možné, že někdo, kdo provádí takové podvody dále podniká a prochází mu to. A k čemu je tedy portál Ticketmaster, když se distancuje od řešení potíží svých zákazníků.
|
Tweet |
Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla kompenzována uhrazená kupní cena. Ohledně formy, ve které má být kompenzována cena zaplacená za kulturní akci, uvádíme následující.
Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 30. září 2021, mohli pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. prosince 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci. To platilo za předpokladu, že:
- došlo ke zrušení původní akce
- k tomuto zrušení došlo po 19. květnu 2020, kdy vstoupil v účinnost zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí
- jedná se o kulturní akci s termínem konání do 30. září 2021
- pořadatel kulturní akce postupoval v souladu se zákonem (tzn. např. o zrušení kulturní akce pořadatel vyrozumí spotřebitele prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků; zde se při posuzování toho, zda došlo či nedošlo k dostatečnému oznámení použije hledisko průměrného spotřebitele).
Poukaz musel pořadatel vydat měsíc od žádosti spotřebitele. Uplatnit poukaz spotřebitelé mohli na akce s termínem konání do 31. října 2022. Zároveň jim pořadatel musel nabídnout náhradní akci nejpozději do 6 měsíců od vystavení poukazu.
Pokud spotřebitel poukaz nevyužil (tzn. nevybral si náhradní kulturní akci) nebo pořadatele vůbec o vystavení nepožádal, má následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která začíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2022. Vrácení je tedy možné 14. listopadu 2022. Vystavené poukazy jsou platné po dobu trvání ochranné doby a musejí být minimálně v hodnotě uhrazeného vstupného. Pokud poukaz není minimálně v této hodnotě, má spotřebitel právo na to, aby mu byl vystaven náhradní poukaz ve správné výši.
Došlo-li ke zrušení akce již před 19. květnem 2020, zákon č. 247/2020 Sb. se nepoužije a spotřebitel by v takovém případě měl nárok na vrácení peněžních prostředků v přiměřené době. Ta podle nás činí asi jeden měsíc.
Pokud podnikatel zadržuje i následně peněžní prostředky spotřebitele, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu a to písemně doporučeným dopisem s dodejkou adresovaným: Jiří Peter Zuska, Prodloužená 250/33, Velká Chuchle, 159 00 Praha. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.