Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V červnu 2022 jsem si objednala u této společnosti tříměsíční dietní plán, platila jsem platební kartou z účtu. V Září, aniž bych odsouhlasila platbu, mi bylo strženo dalších 660,- Kč, i když jsem další období neobjednala. Na opakovanou žádost o vrácení prostředků a deaktivaci profilu, kterou jsem psala společnosti poprvé 15.9.2022 jsem dodnes neobdržela žádnou odpověď. Na účtu nelze nikde najít možnost deaktivace účtu, tudíž nemám možnost ani zastavit neoprávněné obohacování společnosti.
Třímesíční stravovací plán
Vrácení neoprávněně stržených prostředků ve výši 660,- Kč a deaktivaci účtu.
|
Tweet |
Ačkoliv to ze stížnosti nevyplývá přímo, mohlo by v tomto smluvním vztahu dojít k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby. Ovšem společnost ve svým obchodních podmínkách (bod 6.) uvádí, že program dieta je poskytována na omezenou dobu a přístup k němu se počítá na dny, počínaje okamžikem jejího zakoupení do posledního dne předplatitelského období (v závislosti na zvoleném balíčku – 30, 60 nebo 90 dní).
Z výše uvedeného vyplývá, že k automatické prolongaci ze strany společnosti by docházet nemělo (prolongace by byla možná, pokud na ni byla spotřebitelka řádně upozorněna) a tedy následné jednání společnosti by mohlo být bezdůvodným obohacením, jak sama spotřebitelka uvádí. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: LifeSwitcher.com Sp. z o. o., Św. rocha 14a/48, 15-879 Białystok.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.