Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
před dvěma týdny jsme koupili auto na Kladně. Zkušební jízda byla dvě ulice. Po cestě domů, max 10 km, se rozsvítila kontrolka motoru. Okamžitě jsme jeli zpět, auto bylo napíchnuto na diagnostiku a řekli nám, že to chce jen regeneraci, kterou udělali. Odjeli jsme tedy domu, druhý den svítila kontrolka znovu. Okamžitě jsme auto dali do servisu, kde nám řekli, že je špatný průchod vzduchu do motoru, kvůli nějakému filtru, plus to chce vyčištění všeho kolem. 30-35 tisíc oprava. Prostě hrozný stav motoru, zralý na repas. Bylo nám v autorizáku řečeno, že kontorolka motoru musela být několikrát mazána, protože to se prostě nestane během chvilky. Jedná se tedy o záměrně skrytou vadu! Reklamace neuznána, že jsme byli seznámeni se stavem vozu. ANO, to jsme byli. Bylo nám opakováno jak to tam musíte všechno psát, jak se tím chráníte a bla bla. A že máme v ceně tu záruku na opravy, kdyby něco. Ale takový stav, že teď máme doma nepojízdé auto, o tom nám nikdo neřekl, nikde nic nenapsal. Jsem opravdu znechucená vaší společností a vaším okrádáním lidí, kteří si jedou koupit "nové" auto, aby do starých nemuseli investovat. Nejsme žádní milionáři, kteří si můžou dovolit vyhazovat prachy za vaše vraky. Ten vrak už ani nechceme. Ten hlupák na pobočce sepsal papír o reklamaci, ani zmínka o tom, že se to stalo hned po výjezdu, nic konkrétního podle mě neohlásil. Jen prostě zašpiněný filtr, za který chtějí v servisu 30 tisíc, no taky bych se tomu u vás vysmála. Ten člověk tam je opravdu k ničemu, neschopnej něco řešit. Chci lidskou odpověď, názor, žádný ohánění se těma vejžblechtama co máte na tom předávacím protokolu, protože opakuji - jedná se o záměrně skrytou vadu. Nevzdáme se a budeme bojovat za všechny chudáky, kteří naletěli..
JMZKEF91800497726
Výměna za jiné
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen. Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Doporučujeme spotřebiteli obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu (předávací protokol) prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat případné zamítnutí reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
V tomto případě by se také mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy a prodávající by měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Kailová,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupili, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
SPZ je 7M50326. Předem děkuji za prověření
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.