Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den.
Dnes, 6.10.2022 v době mezi 14 a 15 hodinou jsem se rozhodla si nakoupit v místním Penny Marketu v Nové Pace. Jelikož moje domácnost čítá 3 děti 8-16 let a dva dospělé, naložila jsem si krom dalšího nákupu do vozíku 6 kartonů plnotučného trvanlivého mléka,tedy 6x12 litrů, litr za 23,90 Kč. Podotýkám, ze mléko v aktuálním letáku vůbec nebylo natož ve slevové akci. Mléko jsem měla pouze pro potřebu své rodiny, jelikož ho všichni pijí a mě obtěžuje jezdit nakupovat po jednom kartonu, když ho za 3 dny vypijí. Krom toho také pracuji svých 168 hodin měsíčně a 3x týdně chodím z práce v 17:30. Chápejte tedy, že mě nákupy obecně otravují a považuji je za nutné zlo.
Již cestou k pokladnám na mě zaměstnankyně vybalující zboží pokřikovala, že jen jeden karton, že mají interní instrukce. Další, kdo na mě začal interní instrukce zkoušet byl cca 30-letý zaměstnanec. A že to mám psané na regále a v letáku. Podotýkám, že jsem cenovky u mléka zkoumala a jelikož polotučné mléko stálo 21,90 Kč, rozhodla jsem se dětem přilepšit a vzala plnotučné o 2 Kč dražší. Žádné viditelné upozornění nikde nebylo. Doma jsem ještě shlédla leták, kde je ale akce na mléko bez laktózy a to jsem fakt neměla. Splést si to nemohli, bezlaktózové má fialový obal, plnotučné červený. U pokladen 4 dlouhé fronty, když jsem byla před pásem, zvedla se pokladní, která obvykle bývá příjemná a volala na mě, ať jedu mléko vrátit, že mi ho neprodá. Že to na mě volali již 2x a mají svoje interní instrukce a je to v letáku a na regále. To mi už opravdu šplouchly nervy a koš s nákupem jsem jim v marketu nechala komplet. A tak se ptám: 1/Jaké mají zaměstnanci Penny Marketu v Nové Pace interní instrukce, že nemohou prodat běžné zboží? Máme už přídělový systém?? 2/ Byla jsem v právu, když jsem si chtěla neslevené neletákové zboží zakoupit? 3/ Pokud jsem byla v právu, omluví se mi někdo? 4/ Pokud jsem byla v právu, jaký bude postih zaměstnanců, kteří mi nákup znemožnili a připravili mě o hodinu času, kterou bych raději strávila jinak, než neuskutečněným nákupem.
Děkuji za vaše odpovědi, Mgr. Hana Vojáčková
Odpověď na moje dotazy a případná náprava:
1/Jaké mají zaměstnanci Penny Marketu v Nové Pace interní instrukce, že nemohou prodat běžné zboží? Máme už přídělový systém??
2/ Byla jsem v právu, když jsem si chtěla neslevené neletákové zboží zakoupit?
3/ Pokud jsem byla v právu, omluví se mi někdo?
4/ Pokud jsem byla v právu, jaký bude postih zaměstnanců, kteří mi nákup znemožnili a připravili mě o hodinu času, kterou bych raději strávila jinak, než neuskutečněným nákupem.
|
Tweet |
Opatření omezující nákup vybraných potravin na určitý počet je běžné u slevových akcí nikoli u zboží nezlevněného. Společnost by měla spotřebitele o podobných omezeních řádně informovat. V opačném případě by měla umožnit nákup zboží.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Podle popisu vzniklé situace by se mohlo jednat o nekalosoutěžní praktiku, konkrétně pak klamavou reklamu podle § 2977 Občanského zákoníku. Zde je v odst. 2 písm. c) uvedeno, že při posuzování, zda je reklama klamavá, se přihlédne ke všem jejím výrazným znakům, zvláště se přihlédne k údajům, které reklama obsahuje ohledně podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje.
Pokud by bylo prokázáno, že o klamavou reklamu skutečně jde, mohla by osoba, jejíž právo bylo nekalou soutěží ohroženo nebo porušeno, proti rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost doposud nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále lze využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.