Společnost


Addict Rave s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61146Nekomunikace společnosti ohledně reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.10.2022, před 2 lety

Bernhard Tengler

Znění stížnosti

V tomto eshopu jsem zakoupil produkt s názvem Addict – #20 special BUNDLE, jehož součástí je mikina a tričko. S mikinou jsem byl naprosto spokojen, u trička se však začaly objevovat kazy na potisku. Zprvu jsem dotázal na email michal@addictrave.com, jak bude nejlepší reklamaci řešit, odtud se mi však nikdo neozýval. Odeslal jsem tedy zboží dle návodu na jejich webových stránkách viz:
"Zboží připravte a bezpečně zabalte
Přiložte průvodní dopis s popisem závady, kopií nákupního dokladu a vaší zpětnou adresou, případně i s číslem vašeho bankovního účtu pro případ vrácení peněz
Předejte zboží přepravní společnosti a odešlete na adresu:
Addict Rave s.r.o.
Rybná 716/24
Praha - Staré Město, 110 00"
Tuto zásilku s průvodním dopisem ohledně závady, tričkem, kopií nákupního dokladu, mou zpětnou adresou a mým bankovním číslem si ale nikdo nepřevzal a vrací se mi tak zpátky. Společnost se mnou stále nekomunikuje, proto se uchyluji k této cestě.


Produkt

Název produktu: Addict – #20 special BUNDLE - cena 1790 Kč


Požadované řešení

Žádám aby se společnost k dané situaci vyjádřila, následně přebrala zásilku a vydala stanovisko k zásilce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2022 10:51, před 2 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Vzhledem k nepřevzetí a nereagování společnosti je nutné uchovat si dokumenty o zaslání zboží popř. i kopie komunikace přes email ohledně reklamace (i odstoupení od smlouvy) pro případný další vývoj.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2022 09:14, před 2 lety

Spotřebitel nás informoval, že při mimosoudním řešení sporu při České obchodní inspekci prodávající slíbil vrácení peněz. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.