Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Nelze se s firmou domluvit na ukončení odběru plynu. Nemáme zatim vyúčtování za minuly rok a uz si ze sipa berou dalsi nehorazne zalohy. Nezaplacena jedna zaloha a po 2 dnech přišly hned 3 upominky s pokutou 100 az 300 kc. Vse resim za tatu, ktery nema s furmou smlouvu. Co muzeme s tim dělat?
Ukončení odběru
|
Tweet |
Dle § 11a odst. 2 Energetického zákona je držitel licence povinen prokazatelně a adresně oznámit spotřebiteli zvýšení ceny za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změnu jiných smluvních podmínek dodávek elektřiny nebo plynu a to nejpozději třicátý den přede dnem její účinnosti. Součástí oznámení je poučení o právu druhé smluvní strany odmítnout změny a vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu podle odstavce 4. Pokud nebude změna oznámena řádně a včas, nevyvolává právní účinky, tím pádem spotřebitel může trvat na původní ceně.
Nesouhlasí-li spotřebitel nebo podnikající fyzická osoba se zvýšením ceny nebo se změnou jiných smluvních podmínek, jsou oprávněni bez postihu vypovědět závazek ze smlouvy kdykoliv do desátého dne přede dnem účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek, přičemž taková výpověď je účinná ke dni bezprostředně předcházejícímu den účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu odesláno oznámení o výpovědi závazku ze smlouvy držiteli licence. Pro jednání s novým dodavatelem stačí prokazatelné odeslání výpovědi doporučeným dopisem s dodejkou nebo prostřednictvím datové schránky (akceptace ze strany původního dodavatele by neměla být vyžadována). Pokud byla smlouva uzavřena s právním předchůdcem dodavatele, tak na nového dodavatele přecházejí veškerá práva a povinnosti z této smlouvy.
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Spotřebitel by měl rovněž vést v patrnosti, zda neudělil plnou moc zprostředkovateli či zda jeho jménem nejedná na základě smlouvy jiná osoba. V současné době lze všechny tyto typy závazků vypovědět bez výpovědní doby a bez postihu dle § 11n Energetického zákona.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.