Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#61152Neoprávněný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 27 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
07.10.2022, před 2 lety

Jiří Pospíšil

Znění stížnosti

Dobrý den, posíláte mi oznámení o platbě 99,00Kč za Mobile gaming. Tyto vaše služby nepoužívám, proto vás žádám o vyškrtnutí ze seznamu plátců této služby. Odinstaloval jsem z počítače všechny hry, které by mohly být zpoplatněny, proto vaše vyžadované platby jsou neoprávněné. Pokud byste mi nevyhověli, potom podniknu další kroky, protože jsem důchodce a v žádném případě nebudu platit za vaše nepoužívané služby. Jiří Pospíšil

Neoprávněně naúčtovaný poplatek!!!!!!


Požadované řešení

Ukončit neoprávněně vyžadovaný poplatek 99,00Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2022 10:44, před 2 lety

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Je možné kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.

V tomto případě bude společnost O2 pravděpodobně zprostředkovatelem. Doporučujeme tak kontaktovat přímo společnost poskytující tuto službu.

Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.10.2022 09:47, před 2 lety

Dobrý den,

zde se jedná o standardní formu online předplatného, které bylo pořízeno pomocí platby přes internet na Vašem čísle.
Standardně u těchto plateb je nutné ověření PINem nebo biometrikou (scan obličeje, otisk prstu). U některých těchto plateb se však může stát, že ji provedete nevědomky kliknutím na reklamní banner na nějakém webu.
O2 v tomto případě je pouze zprostředkovatelem platby a nikoli její příjemce. Nelze tak reklamaci řešit u nás, ale bude zapotřebí se obrátit přímo na poskytovatele, u kterého byla platba provedena. Kontakty na poskytovatele naleznete přímo zde https://www.o2.cz/osobni/-a106113?field=data.
Blokaci platby přes internet je možné provést MojeO2, kdy se prokliknete číslem a zde, v sekci doplňkové služby, naleznete položku Platby přes internet a zde nastavíte restrikci - zakázáno vše. Případně lze službu ovládat i přes web https://moje.o2platba.cz/login/?backKey=2y2t2, kde uvidíte historii plateb, limity a možnost blokace jednotlivých poskytovatelů. Pokud by se Vám blokace nedařila, rádi ji zajistíme.Doplňte nám zde do neveřejných údajů nebo na info@o2guru.cz datum narození majitele.

S pozdravem

Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2022 17:59, před 2 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.4.2023 20:46, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.