Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#61158Zamítnutí nepoužitého a nerozbaleného fénu do 14 dní od nákupu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2022, před 2 lety

Filip Malý

Znění stížnosti

Dne 18. 9. 2022 jsme si objednali na Alza.cz fén jako dárek.
Dne 19.9 jsme fén vyzvedli v alzaboxu.
Při předávání daru, jsme zjistili, že dotyčný už fén dostal od někoho jiného.
Dne 28.9 jsme nerozbalené nepoškozené zboží vrátili do alzaboxu jako vrácení zboží.

1.10 nám Alza zaslala fén nazpátek se zamítnutím reklamace od odstoupení od kupní smlouvy. Fén přišel kurýrní služnou v omlácené krabici přelepené lepenkou. Krabice je poškozená a nevypadá už jako nová, nedá se použít jako případný dárek pro někoho jiného k Vánocům například.

Ve vyjádření Alzy stálo,

Způsob vyřízení: Zamítnutí

Vyjádření k vyřízení: Reklamace se zamítá z hygienických důvodů. Reklamované yboží a/nebo jeho součásti jsou znečistěné nebo nesplňují základní předpoklady pro odstoupení od kupní smlouvy.

Pořídíli jsme video i fotografii přijímaného zboží. Zboží uvnitř krabice je stále nové v neohmataných nepoužitých obalech s originálnímí pečetnmi a atd, pouze zde byl reklamační protokol od Alza.cz

Zamítnutí reklamace je neoprávněné, zboží je stále nové a nepoužité.


Produkt

Vrácení nepoužitého a nerozbaleného zboží ve lhůtě 14 dní. jedná se o fén Philips BHD360/20 Series 3000


Požadované řešení

Vrácení peněz za zboží (Uznání vrácení zboží)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2022 11:13, před 2 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Občanský zákoník v § 1820 odst. 1 písm. f) přímo ukládá prodejci povinnost informovat spotřebitele o této možnosti včetně informace o postupu pro uplatnění tohoto práva, jakož i poskytnutí formuláře pro odstoupení od smlouvy, jehož náležitosti stanoví prováděcí předpis. Nesplní-li prodejce povinnost dle § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku, může spotřebitel odstoupit od smlouvy do jednoho roku a 14 dnů od převzetí zboží.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně. Česká obchodní inspekce jako příklady takových výjimek z práva na odstoupení z hygienických důvodů uvádí např. balené potraviny nebo zubní kartáček.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.10.2022 19:44, před 2 lety

Dobrý večer, pane Malý,

ověřoval jsem postup při řešení Vašeho odstoupení od kupní smlouvy s označením AVRA22872876. Bylo zjištěno, že se jedná o produkt z kategorie zboží, které není možné – z hygienických důvodů – po rozbalení vrátit. Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky.

Je mi to líto. S úctou Standa z Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.10.2022 21:12, před 2 lety


Filip Malý

Dobrý den Stando,
Asi jste si špatně přečetl podmínky vrácení zboží.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

První kdo otevřel krabici od fénu byl váš servisní technik a vložil tam reklamační protokol.

Fén se nenachází od výrobce v hermetickém obalu, pokud považujete krabici za hermetický obal tak si protiřečíte !!!.

Váš technik mi odepsal toto:

Dobrý den,

kontaktuji Vás na základě reklamace č. AVRA22872876

Reklamace byla zamítnuta z důvodu že se jedná o hygienické zboží. Bohužel krabice ve které jste zboží předala na reklamaci se považuje za přepravní a tudíž tedy neručíme za její nezašpinění.

Za způsobené komplikace se omlouvám a děkuji za pochopení.

V případě dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Se srdečnými pozdravy



Lukáš Wojtyla - Alza.cz
Specialista zákaznického centra junior

.............

Fén se nachází pouze v igelitovém obalu, který není hermeticky uzavřen.

Jsem u vás zákazníkem od vzniku vaši společnosti, členem Premium klubu, nikdy jsem vám nic nevracel, toto byla první potřeba ode mě vrátit nepoužité nerozbalené zboží.

Jestli si takto začínáte vážit stálých zákazníků, tak asi o ně brzo přijdete.

S úctou

Filip Malý

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2022 14:52, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Jestliže zboží nebylo ani rozbaleno, nemůže být v žádném případě zamítnuto odstoupení od smlouvy prodávajícím pro hygienické důvody. Jak je uvedeno výše, tato výjimka z možnosti odstoupení spotřebitele bez udání důvodu míří doslovně na rozbalené zboží ("které spotřebitel z obalu vyňal").

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k reakci spotřebitele mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.10.2022 12:46, před 2 lety

Dobrý den,
děkuji za Vaše vyjádření.

Po konzultaci s reklamačním oddělení bude zákazníkovi umožněn odstup od kupní smlouvy. Pokud zboží bude v pořádku, kompletní a nepoškozené/neopotřebené, umožníme odstoupení od kupní smlouvy standardně a bez poplatku. V opačném případě je třeba počítat s administrativním poplatkem, jehož výši určí reklamační technik. Pan Malý byl o této skutečnosti již informován.

Přeji hezký den, Kateřina - Alza.cz, Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2022 12:58, před 2 lety

Děkujeme za reakci.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby následně mohl vyřešení stížnosti potvrdit a (v případě kladného vyřízení) stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.10.2022 09:50, před 2 lety


Filip Malý

Hodnocení:

Komentář: Alza.cz po mesici uznala, ze je zbozi opravdu nepouzite a nerozbalene. Penize vratila na ucet.