Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Třikrát za sebou jsem reklamovala pračku pro její špatnou funkčnost a nadměrnou hlučnost. Při první reklamaci jste vyměnili motor, což je dle mého názoru již velká závada, která se projevila hned při zakoupení výrobku, a podle Vašeho prodavače na prodejně je již toto samotné důvod k odstoupení od smlouvy, při druhé reklamaci, která následovala vzápětí jste dotáhli závaží a provedli drobné opravy, hned nato následovala naše třetí reklamace, protože pračka stále nefungovala správně a byla nadměrně hlučná. Při třetí reklamaci jsme již odmítli opravu pračky a požadovali jsme odstoupení od smlouvy, vzhledem k nemožnosti používat Vaši pračku od první chvíle zakoupení do dnes kvůli neustálým opravám a potížím.
Odstoupení od smlouvy jsme již žádali písemně při druhé reklamaci při jednání se servisem, z důvodu neodstranění poruchy do 30 dní - byl to víc jak měsíc a závada stále nebyla a není odstraněná - jedna a ta samá závada hlučnost a nefunkčnost.
Při třetí reklamaci je podle servisu s pračkou vše v pořádku a nezjistili žádnou závadu, čemuž nerozumíme, protože pračka zjevně nefunguje správně a je to zřejmé i podle videa které jsme natočili den před podáním třetí reklamace. Bylo nám oznámeno že s pračkou nic není a že si jí máme vyzvednout na prodejně. Pračku jsme si nevyzvedli, protože víme že nefunguje správně a chceme odstoupit od smlouvy a vrátit peníze.
Působí nám velké problémy být tak dlouho bez pračky kvůli neustálím opravám. Pračku jsme kupovali 9.8.2022.
Velice se nám nelíbí přístup Electro worldu k řešení reklamací, kdy nám na prodejně již po první reklamaci řeknete, že máme právo při tak velkém zásahu jako je výměna motoru odstoupit od smlouvy a následně nám to zamítnete.
Pračka je stále na prodejně, nechceme si odvézt výrobek o kterém víme, že nefunguje správně, chceme odstoupit od smlouvy a vrátit peníze.
Děkuji za korektní řešení.
Fialová
Pračka Candy, typ spotřebiče:CS 41262DE/1-S, kod produktu:31010493, výrobní číslo:21490166
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost doposud nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále lze využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.