Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Zdravím, píší jako vnuk, jehož děda koupil vůz od Aures Holding/AAA Auto. Dne 4.9.2022 jsme zakoupili vůz Škoda Octavia formou úvěru na 48měs.
RZ: 5B3 6106, byl nám do vozidla nainstalován GPS Lokátor v hodnotě cca. 20,000-,CZK a následné splácení 100kč/měs. aniž bychom ho chtěli nebo se o něj jakkoliv prosili, prodejce p. V. B. z Brněnské prodejny kde jsme vůz kupovali, nám řekl, cituji: "Bez lokátoru vám úvěr nedají", samozřejmě jsme zjistili, že lokátor není podmínkou a chtěli bychom plnou výši lokátoru zpět! Další věci zde máme vadné spojkové ložisko, nefunkční ostřikovače světlometů, tudíž by se mohlo jednat o zatajené závady, následně doplňkové služby jako pojištění vozu u ČPP a služby CarLife v hodnotě 30,000-,CZK/rok! A v neposlední řadě stočený tachometr skoro o 100,000KM, zjištěné dle VIN Kódu taktéž nemluvě o nátlaku který na nás byl vyvíjen, auto jsme pořádně neprohlédli ani neprojeli a už nám byli připraveny smlouvy, když jsme ovšem chtěli auto jiné, pan B. nám řekl, že musíme vzít tu Octavii, kterou jsme nechtěli, jelikož nám od začátku něco nesedělo, samozřejmě nám nebylo sděleno, že auto má nefunkční airbagy a že je po havárii, vše jsme se dočetli až po zakoupení vozidla...
Pokud do 7 dnů AuresHolding jakkoliv nezareaguje, okamžitě se obracím na ČOI, děkuji za pochopení.
** Stížnost už mám jednu podanou, ale bohužel neúplnou, poprosím o uzavření tehdejší stížnosti**
Škoda Octavia II 5B3 6106
Dostání odškodného, zrušení doplňkových služeb, případná výměna vozu.
|
Tweet |
Ze stížnosti nevyplývá, zda spotřebitel uplatnil reklamaci vozidla, nicméně předpokládáme, že se tak stalo a autobazar se dosud nevyjádřil. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
I. Ohledně GPS lokátoru odkazujeme na komentář pod ID60726.
II. Ohledně stočeného tachometru uvádíme následující:
V uvedeném případě by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu..
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku (např. stočený tachometr) podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
III. Další dodatečně zjištěné závady
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje. Kontrolu tachometru, zjištění historie vozidla (zda se jedná o havarovaný vůz) a další služby lze využít u specializovaných společností před koupí vozidla a minimalizovat tak riziko zjištění závad po uzavření kupní smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Strnade,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z obchodního oddělení. Dostala jsem zpětnou vazbu, že kolegové s Vámi byli v kontaktu a celou věc náležitě vysvětlili. Ze strany společnosti v tuto chvíli není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.