Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 30.9.2022 jsem u společnosti AAA Auto na pobočce v Olomouci zakoupila vůz VW GOLF r.v. 2016 SPZ 5Z23896. Při sjednání úvěru mi bylo doporučeno, že si mám do auta pořídit GPS Locator od firmy GlobalSec s.r.o v hodnotě celkem 40 tis. Kč. Nabídku jsem ihned odmítla. Na to mi bylo sděleno, že mi díky němu jsou schopni sjednat výhodnější úrok u banky a nižší měsíční splátku o celé 2 tisíce Kč měsíčně. Nakonec jsem tedy podepsala. Následně jsem si tyto informace ověřovala u banky a pojišťovny, kde mi bylo sděleno, že locator nemá na cenu vliv. Od 5. 10. se marně snažím objednávku zrušit a spojit se a s AAA auto jak telefonicky, tak mailem, bohužel neúspěšně.
Vrácení peněz za GPS locator v plné výši 40 000 tis. Kč
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že zakoupení zmiňovaného doplňkového produktu je podmíněna nějaká výhoda, ačkoliv zákazník o tuto službu neprojevil zájem ani mu ze strany prodejce nebyl sdělen relevantní důvod nezbytnosti této služby, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednaný produkt.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Kamarádová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy zobchodního oddělení. Dostala jsem zpětnou vazbu, že kolegové s Vámi byli v kontaktu a celou věc jste diskutovali, včetně možného dalšího postupu. Ze strany společnosti v tuto chvíli není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, prosím všechny, kdo tohle čtou a mají stejný problém, aby se ozvali na podvod.aaaauto@gmail.com. Nechceme již, aby se lidé stali obětí tohoto podvodu a přicházeli o své peníze.
Vážená paní Kamarádová,
mám informaci, že se kolegové Vaší záležitostí znovu zabývali. Věc byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována, a že vše je již nyní vyřešeno. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnost na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.