Společnost


Canal + Luxembourg S.à r.l. (dříve UPC DTH S.à r.l.)

Počet nahlášených stížností:55
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#61187Neoprávněná pohledávka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 7 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
10.10.2022, před 2 lety

Ludmila Alečková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 03.09.2022 mi bylo dopisem oznámeno postoupení pohledávky od UPC DTH S.a.R.L./freeSat//pohledávka ve výši 2.787Kč/, společnosti M.B.A finance s.r.o. Praha 1. Služby od spol.UPC DTH jsem využívala do února 2015, celkem asi tří roky, všechno mám uhrazené. Nikdy mi nepřišel dopis ani upomínka o neuhrazené částce. Telefonický jsem řešila se společností UPC/Freesat/ která není schopna dluh doložit s tím, že dluh byl předán třetí straně. Nejsem si vědoma žádného dluhu a žádám o zjištění, zda nejde o podvod. Děkuji.


Produkt

neexistující dluh


Požadované řešení

V případě existence dluhu, žádám o jeho prokázání, samozřejmě údajný dluh 536Kč, navýšený o úrok 315Kč a náklady na vymáhání 1.936Kč považuji za neoprávněný a neprokázaný. Žádám o zaslání relevantních podkladů i o dokumentování toho, že jsem byl společností UPC prokazatelně vyrozuměn o jeho existenci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2022 11:14, před 2 lety

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek mezi ním a společností neexistuje, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Majetkové právo se promlčuje zásadně po třech letech od chvíle, kdy mohlo být před orgánem veřejné moci uplatněno poprvé (viz § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.11.2022 13:09, před 2 lety

Dobrý den,
k prokázání dluhu byla zaslána smlouva a vystavené faktury. S paní Alechko komunikujeme e-mailem a probíhá dohoda na částce a termínu pro úhradu. Lukáš Richter Manažer call centra

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2023 12:23, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.