Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 03.09.2022 mi bylo dopisem oznámeno postoupení pohledávky od UPC DTH S.a.R.L./freeSat//pohledávka ve výši 2.787Kč/, společnosti M.B.A finance s.r.o. Praha 1. Služby od spol.UPC DTH jsem využívala do února 2015, celkem asi tří roky, všechno mám uhrazené. Nikdy mi nepřišel dopis ani upomínka o neuhrazené částce. Telefonický jsem řešila se společností UPC/Freesat/ která není schopna dluh doložit s tím, že dluh byl předán třetí straně. Nejsem si vědoma žádného dluhu a žádám o zjištění, zda nejde o podvod. Děkuji.
neexistující dluh
V případě existence dluhu, žádám o jeho prokázání, samozřejmě údajný dluh 536Kč, navýšený o úrok 315Kč a náklady na vymáhání 1.936Kč považuji za neoprávněný a neprokázaný. Žádám o zaslání relevantních podkladů i o dokumentování toho, že jsem byl společností UPC prokazatelně vyrozuměn o jeho existenci.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek mezi ním a společností neexistuje, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Majetkové právo se promlčuje zásadně po třech letech od chvíle, kdy mohlo být před orgánem veřejné moci uplatněno poprvé (viz § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila).
Dobrý den,
k prokázání dluhu byla zaslána smlouva a vystavené faktury. S paní Alechko komunikujeme e-mailem a probíhá dohoda na částce a termínu pro úhradu. Lukáš Richter Manažer call centra
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.