Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 22.9.2022 jsem si na internetovém obchodě společnosti pod sml.č. *** objednal nábytkovou sestavu předsíňový set aster dub wotan/bílá. Tuto objednávku jsem předem zaplatil.
K potvrzení a přijetí objednávky, jakož i platby za ni, došlo obratem, prostřednictvím emailu s odkazem na sledování zásilky.
Již 25.9.22 systém objednávku aktualizoval na stav: "zboží je na cestě za zákazníkem". Ani po týdnu čekání však objednávka nedorazila.
Nasledoval několika týdenní maraton telefonátů a hovorů s operátory, několik emailů s žádostmi o vysvětlení, až jsem dne 8.9 22 emailem odstoupil od kupní smlouvy a požadoval navrácení platby.
Dva týdny po odstoupení od smlouvy jsem na nečinnost prodejce reagoval emailovou výzvou "Navrácení neoprávněného obohacení", avšak svých peněz jsem se stále nedočkal.
Dne 30.9.22 byla položka v systému sledování objednávky stornována, avšak ani dnes, 10.10.22 mi operátorka okay nedokázala říci, kdy se dočkám navrácení platby.
Myslím si, že jsem jako zákazník projevil dostatek trpělivosti, ale ani ta není bezbřehá.
Nábytková stěna
Navrácení platby v plné výši
|
Tweet |
V daném případě má prodávající povinnost vrátit do 14 dnů od odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
dle informací byla částka proplacena, prosíme spotřebitele o kontrolu účtu a případné uzavření stížnosti.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Hodnocení:
Komentář: Platba připsána zpět na účet.