Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#6120Neuznaná reklamace auta koupeného se skrytou vadou u společnosti AAA

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2015, před 10 lety

Pavla Fleischerová

Znění stížnosti

8.10 2014 jsem zakoupila u AAA v Praze Kobylisích auto značky HONDA CIVIC, r. v. 2002. Auto jsem koupila za částku 71.869 Kč s tím, že je ve výborném technickém stavu na svůj věk. Podle interních tabulek, auto bylo z technického i fyzického hlediska v nejvyšší kategorii pro ojeté vozy. Tato skutečnost mi byla potvrzena manažerem, se kterým jsem koupi sjednávala, panem Krylem a také několika prodejci, kteří se mi v průběhu mého dlouhého vybírání vozidla věnovali. Skutečnost, že auto nebylo havarováno na nosných částech a že je opotřebené s ohledem na svoje km jsem nechala napsat do předávacího dokumentu, který je jinak dost nemilosrdný vůči kupci. Stav tachometru při koupi činil 71.312 km. Společnost AAA stav počet km negarantovala, ale vyjádřila se, že jsou pravděpodobné. Stejný výsledek jsem dostala i přes Osvědčení Cebia Report a mám i čtyřhvězdičkové osvědčení Autogarance Carlife.

Auto jsem před koupí nechala na své náklady zkontrolovat v autorizovaném servisu značky Honda na Jarově, kde byli naleznuty pouze běžné opotřebeniny. Auto jsem proto zakoupila a posléze jsem ho nechala zkontrolovat podruhé, mým vlastním mechanikem, abych měla jistotu, že auto mi bude sloužit. Můj mechanik mi taktéž potvrdil dobrý stav vozu, proto jsem se rozhodla nevyužít možnosti vrácení vozu do 7 dnů. Místo toho jsem si ho nechala “seštelovat”: do auta jsem investovala přes 14.000 Kč v opravách, které můj mechanik uznal jako zásadní - s autem jsem plánovala dlouhou cestu do Itálie. Pro jistotu jsem nechala vyměnit rozvody.

Auto jsem několik týdnů využívala v Praze (velmi sporadicky, jednou - dvakrát do týdne) a posléze s ním vyrazila na první větší cestu a to do Pardubic. Tam mi ale auto “chcíplo”. Poprvé dne 21.11. 2014. Místní autorizovaný servis značky Honda mi diagnostikoval problém se snímačem vačkového hřídele, který jsem nechala vyměnit (snímačem z havarovaného auta). Mechanik mě upozornil, že snímač byl již jednou měněn (byl totiž pomalovaný). Auto mi bylo s vyměněným snímačem předáno, já s ním odjela, ale po 30 km se problém opakoval. Auto chcíplo a bylo odtaženo.

Diagnostika znovu potvrdila problém snímače vačkového hřídele - pro jistotu, jsem snímač nechala vyměnit ještě jednou a to dalším snímačem z havarovaného auta. Problém se ale znovu opakoval při testech v servisu, načež mi bylo řečeno, že je velice nepravděpodobné, že 3 snímače za sebou jsou nefunknčí - tato součástka prý většinou neodchází. Dále mi bylo řečeno, že podle manuálů, pokud výměna této součástky nevyřeší problém, je třeba vyměnit řídící jednotku motoru, jejíž cena je 33.000 Kč.

Podala jsem reklamaci (na skrytou vadu) a mezitím situaci řešila po svém: řídící jednotku jsem nechala vyměnit za jinou, funkční, z havarovaného vozu. Auto mi bylo předáno jako opravené (asi po měsíci v autoservisu) a já s ním odjela.

AAA na reklamaci nejdříve reagovala negativně (viz klasické: koupila jste si starý vůz, tak co chcete), posléze se mi ale ozvali s tím, že i když na svém rozhodnutí trvají, z dobré vůle mi náklady spojené s opravou zaplatí. Byla jsem ráda a těšila se, že teď už pár let žádné problémy s autem řešit nebudu.

Nicméně při první další větší cestě (po nečastém popojíždění po Praze) mi auto znovu "chcíplo", dne 4.2. tentokrát uprostřed plné dálnice (bez odstavného pruhu). Stejně jako předtím, bez varování, jen s rozsvícením kontrolky motoru. Zkušenost to byla tak nemilá, že jsem se odholala již nikdy více do tohoto nespolehlivého auta zasednout. Bojím se. Chyba, kterou toto auto má, je očividně tak "skrytá", že ani autorizovaný servis není schopen ji odhalit.

Podala jsem stížnost u společnosti AAA a dožadovala se odstoupení od smlouvy, protože auto má skrytou vadu, a protože od koupi vozu uplynuto jen pár měsíců, ale jak jsem očekávala, společnost se k situaci vyjádřila stejně jako dvakrát předtím: odmítavě. Nechtějí situaci řešit.


Produkt

Honda Civic 1.4


Požadované řešení

Chci odstoupit od kupní smlouvy, auto vrátit a dostat zpět nejen peníze, které jsem za něj zaplatila ale i náklady s ním spojené.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2015 09:56, před 10 lety

Prodejce odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud na ně neupozornil. Kupující má právo z těch vad věci, které neodpovídají používání a o nichž nevěděl. Prodávající by měl v rámci uplatněné nesplněné jakosti při převzetí prokázat, pokud se jednalo o vůz zakoupený pro osobní potřebu, že vada nebyla na voze přítomná při převzetí, případně, že se jedná o vadu, která odpovídá běžnému opotřebení vozu. Pokud by tuto skutečnost neprokázal, může se spotřebitelka dovolávat vyvratitelné domněnky zakotvené v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku (Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.). Pokud by prodávající trval na zamítavém stanovisku, doporučujeme konzultaci se soudním znalcem, jejichž seznam je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2015 10:16, před 10 lety

Spotřebitelka nás požádala o doplnění stížnosti:

Celou situaci řeším jak s mechaniky z autorizovaného servisu Honda tak s mým vlastním mechanikem a také s prodejcem náhradních dílů z druhé ruky. Stejně tak jako mi bylo řečeno, že snímače válcového hřídele běžně neodcházejí, tak prodejce náhradních dílů mi sdělil, že za 7 let jejich aktivity řídící jednotku prodal jen dvakrát. To jest, není běžné aby řídící jednotka odcházela a že zrovna já bych měla smůlu na dvě špatné řídící jednotky za sebou. Mechanik mi také řekl, že porucha řídící jednotky by se neprojevovala tak jak se projevuje porucha na mém voze, to jest auto chcípne ale po chvíli (možná po vychlazení) zase nastartuje a někdy dokonce i bez varovného rozsvícení žluté kontrolky motoru. Jak můj mechanik tak tento člověk z prodeje náhradních dílů má za to, že problém je s největší pravděpodobností někde v kabeláži, jehož objevení je časově a tudíž i finančně velmi náročné.

Je asi pochopitelné, že člověk, který si koupí vůz z roku 2002 za 70.000 kč nemá finanční prostředky a ani chuť řešit nákladné opravy v autorizovaných servisech výměnou potenciálně vadných dílů originálními novými díly. Kdybych auto nadále nechávala diagnostikovat a opravovat v servisech Honda, cena auta by se vyšplhala na dvojnásobnou částku kupní ceny - kdybych tyto peníze měla, rovnou bych si bývala koupila vůz vyšší cenové kategorie. Jak pan K. tak ostatní prodejci společnosti AAA mi před prodejem zdělili, že je zcela běžné do ojetého auto na počátku nějaký ten peníz investovat, a byla mi i zdělena předběžná cena okolo 10-12.000 Kč. S tím jsem počítala a proto jsem neváhala nad počátečním seštelováním auta (s výměnou rozvodů) - zaplatila jsem nad 14.000 kč. Ale následné poruchy, s odtahy, diagnostikou v autorizovaném servisu, s opravami a koupí náhradních dílů absurdně zvyšují mé investice do tohoto auta a zároveň jeho cenu, která teď již absolutně neodpovídá stáří tohoto auta . A co je nejhorší, nevidím konce: i když problém tohoto vozu, stále ten samý, řeším již od 21.11. a auto strávilo v servisech v již přes 2 měsíce, problém je stále záhadou, která vyžaduje další investigace a další peníze.

Bylo mi řečeno, že podle občanského zákoníka je možno odstoupit od kupní smlouvy do půl roka od koupě, pokud se projeví problémy. A vyjádření Dtestu dále říká, že "(Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.).” Tudíž, skrytá vada je doložitelná na základě doby ve které se tato vada prezentuje od koupi vozu.

Vůz jsem koupila 8.10. 2014. a začala s ním jezdit asi o 2 týdny později (krom dvou delších cest, jen po Praze a velmi sporadicky. ) 4 týdny jsem strávila v zahraničí - auto nebylo používáno. Auto bylo v různých servisech zhruba 2 měsíce. Vadu tohoto auta řeším od 26.11. … Šest měsíců uplyne dne 8.4. 2015.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.4.2015 17:13, před 10 lety

Vážená paní Fleischerová,
jak mě kolegové informovali, vůz jsme včera vzali zpět a situace je tak již vyřešena. Můžete to prosím potvrdit? Děkuji, Vojtěch Toráč

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.4.2015 18:02, před 10 lety


Pavla Fleischerová

Ne, situace stále není vyřešena. Psala jsem vám email, volala k vám, vše marně - absolutně nereagujete a spojit se s vámi přímo je nemožné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.4.2015 18:06, před 10 lety

Napište tedy prosím přímo mně na adresu vojtech.torac(zavinac)aaaauto.cz. Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.4.2015 20:58, před 10 lety


Pavla Fleischerová

Auto jsem vrátila společnosti AAA a dostala za něj 61.000 Kč, to jest o 10.000 Kč méně než jsem za auto zaplatila já. To, že jsem do auta dala nové rozvody, filtry, a provedla jiná opravy v hodnotě 14.000 Kč, společnost AAA ve výkupu mého auta nezohlednila. Dohromady s opravami, které mě neůspěčné hledání očividně skryté vady stálo - a které mělo být ůkolem společnosti AAA a ne mým - jsem na kauze Honda Civic tratila skoro 30.000 Kč. Ještě více mě toto auto stálo nervů a času a to si ještě mohu gratulovat, že mě to auto nezabilo - nechalo mě v takových situacích, že bez nadsázky jsem riskovala život.

Podle zákona, za vady, které se projeví do půl roku od koupě ojetého vozu, odpovídá AUTOMATICKY prodejce, to jest AAA. Nicméně AAA svou odpovědnost v mém případě odmítla. Jak jsem následně zjistila, podle příběhů na internetu a v Černých Ovcích, nejsem bohužel vyjímkou. Před očekávánými nespokojenými zákazníky jako jsem já se společnost chrání svým standartním předávacím protokolem, který zákazníka výrazně znevýhodňuje - k tomu aby si zákazník koupil auto, musí podepsat, že si je vědom, že kupuje vrak.

Uvažovala jsem o tom, jestli situaci řešit soudní cestou, nicméně, i když jsem přesvědčena o tom, že AAA porušuje spotřebitelský zákon a své zákazníky prostě řečeno okrádá, soudní náklady jsou velké, stresující a zdlouhavé. Výsledek je nejistý - zvláště když zákazník podepsal nevýhodný předávací protokol a AAA mají své vlastní právníky a vyšlapané cesty, kterými zákon ůspěšně obchází. Malý spotřebitel jako jsem já prakticky proti nim nemá šanci.

Tato společnost se tváří jako profesionální autobazar s největší nabídkou ojetých vozů, ale při blížším kontaktu působí spíše jako velmi dobře organizovaná mafie. Přímý kontakt s nimi není možný - pokaždé mluvíte s někým jiným - s prakticky anonymní operátorkou, která vás nemůže spojit s nikým konkrétním. Pokud chcete mluvit s vaším prodejcem, či s zodpovědnou osobou z reklamačního oddělení, musíte vyčkat, až vám zavolají oni. A “oni” se ozvou kdy se to hodí jim a vždy ze skrytého čísla. Pokud zrovna nemůžete odpovědět, máte smůlu. A když už se rozhodnete, že teda je navštívíte osobně, musíte si na to vyhranit celý den … protože vás nechají čekat. Nutno dodat, že auto mi prodali s mnohem větší hbytostí.

Co dodat? Osobně se do autobazaru AAA již nevrátím a všechny od nich ordazuji - nedůvěřuji jim a z mé zkušenosti vím, že neusilují o spokojenost zákazníka ale jen a pouze o to, jak z jakékoliv situace vykřesat co nejvíce peněz … a to i přes mrtvoly (jakože moje ohrožená bezpečnost v autě, u nich zakoupeném, a jasně vadném, je opravdu nezajímala ….)

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.4.2015 12:50, před 10 lety

Dobrý den, přijdou mi vaše slova poněkud příkrá, ale chápu Vaše rozhořčení. Píšete, že přímý kontakt není možný a já nerozumím, jak to myslíte. Dal jsem Vám na sebe svůj e-mail a mohl jsem s Vámi komunikovat jen já, elektronicky nebo ze svého mobilu s odkrytým číslem, 7 dnů v týdnu. Tuto možnost jste nevyužila. Dále pro úplnost dodávám, že vůz jste si před koupí zkontrolovala v autorizovaném servisu Honda, ale ani ten, ani delší servisy závadu neodhalily. Nakonec jsme se po téměř půl roce od koupě dohodli na zpětvzetí vozu. Případ tedy považujeme za uzavřený.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.4.2015 15:56, před 10 lety

Vzhledem k uvedeným stanoviskům stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.