Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#61211Zneužití mých osobních údajů při objednávce č.****

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 16 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.10.2022, před 2 lety

Oldřich Šil

Znění stížnosti

Dobrý den, u objednávky č.*** došlo ke zneužití mých osobních údajů, někdo si na moje jméno objednal, vyzvedl a nějakou platební kartou uhradil mobilní telefon. Dozvěděl jsem se to tak, že mi na moji starou e-mailovou firemní adresu přišlo oznámení o tom, že jsem si objednané zboží vyzvedl a faktura ke stažení.
Na faktuře je uvedeno moje jméno, telefonní číslo, firemní údaje.
Několikrát jsem jak e-mailem žádal o informace, které by vedly k identifikaci podvodníka nebo alespoň k tomu, abychom vyloučili zneužití osobních nebo firemních karet. Reakce vašich operátorů jsou zcela mimo. Odmítají cokoliv sdělit, naposledy s odkazem na GDPR. Přitom poškozeným jsem z hlediska GDPR já! Nikoliv podvodník, který si na moje jméno něco objednal a vyzvedl! Navíc máte - s to je alarmující - problém s bezpečností. Pokud vím, , při doručení nebo vydání objednaného zboží má na být telefonní číslo objednavatele zaslána SMS s unikátním kódem pro vyzvednutí.
Tato zpráva však nepřišla mě (nic jsem si neobjednal), ale byla zaslána evidentně na jiné telefonní číslo – na číslo podvodníka, který zneužil mého jména a mých osobních údajů a toto zboží (mobilní telefon) si na Vaší pobočce v Horních Počernicích vyzvedl.
Ve Vašem systému byste tedy měli toto číslo (podvodníka) mít zaznamenáno – pokud nikoliv a SMS se ve Vašem systému „tváří“, že odešla na moje telefonní číslo, máte bezpečnostní problém (IT).
Žádám proto o sjednání nápravy - o sdělení údajů, které minimálně vyloučí to, že došlo i ke zneužití mého telefonu k platbě nebo ke zneužití platební karty. Vaši kolegové mi radí, abych věc předal Policii ČR, což také udělám.
Hezký den, Oldřich Šil


Produkt

zneužití osobních údajů


Požadované řešení

Vaše součinnost.
Prosím o sdělení těchto věcí:

- Telefonního čísla, na které jste odeslali SMS výzvu k vyzvednutí
- Číslo karty, kterou byla tato transakce provedena – alespoň poslední 4 čísla, abych mohl identifikovat, zda nedošlo i ke zneužití osobní nebo některé z firemních karet
- Kamerový záznam – nesprávně uvádíte, že to kvůli GDPR nemůžete udělat – znovu připomínám, že tady jsem poškozený JÁ


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 12:42, před 2 lety

Postup společnosti Alza k výše uvedené situaci byl správný. Z hlediska ochrany osobních údajů nemůže poskytnout třetí osobě údaje o svém zákazníkovi. Osobní údaje pro další šetření si od společnosti může vyžádat opravdu jen Policie ČR.

Dle podmínek ochrany osobních údajů na stránkách společnosti, je uvedené, že společnost nedisponuje údaji o platebních kartách, kterými u společnosti zákazníci platí. Těmito údaji disponuje pouze zabezpečená platební brána Adyen a příslušná bankovní instituce. V případě zapamatování platební karty pro další nákupy, zná společnost pouze neúplné údaje o platební kartě (několik prvních a posledních číslic platební karty přiřazené k uživatelskému účtu). Pokud chce spotřebitel vymazat i tyto údaje, stačí navštívit nastavení svého uživatelského profilu a poté údaje o platební kartě jednoduše smazat (nastavení účtu > platební karty > odstranit).

Spotřebitel může taktéž zažádat o výmaz osobních údajů u společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře, který nalezne zde: https://www.alza.cz/kontakt/ostatni.htm?qgid=94&qid=493.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.10.2022 14:38, před 2 lety

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a za vyjádření.
Pan Šil již z naší strany dostal plnohodnotné vyjádření na e-mailovou adresu, přičemž údaje třetí osoby opravdu není možné z naší strany poskytnout z důvodu GDPR. Pokud bude tedy případ předán na Policii ČR, rádi samozřejmě poskytneme součinnost, včetně kamerových záznamů, pokud budou zapotřebí.
Ze strany naší společnosti tedy nedošlo k předání osdobních údajů zákazníka žádné třetí straně.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2022 17:57, před 2 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2023 22:17, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.