Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den, u objednávky č.*** došlo ke zneužití mých osobních údajů, někdo si na moje jméno objednal, vyzvedl a nějakou platební kartou uhradil mobilní telefon. Dozvěděl jsem se to tak, že mi na moji starou e-mailovou firemní adresu přišlo oznámení o tom, že jsem si objednané zboží vyzvedl a faktura ke stažení.
Na faktuře je uvedeno moje jméno, telefonní číslo, firemní údaje.
Několikrát jsem jak e-mailem žádal o informace, které by vedly k identifikaci podvodníka nebo alespoň k tomu, abychom vyloučili zneužití osobních nebo firemních karet. Reakce vašich operátorů jsou zcela mimo. Odmítají cokoliv sdělit, naposledy s odkazem na GDPR. Přitom poškozeným jsem z hlediska GDPR já! Nikoliv podvodník, který si na moje jméno něco objednal a vyzvedl! Navíc máte - s to je alarmující - problém s bezpečností. Pokud vím, , při doručení nebo vydání objednaného zboží má na být telefonní číslo objednavatele zaslána SMS s unikátním kódem pro vyzvednutí.
Tato zpráva však nepřišla mě (nic jsem si neobjednal), ale byla zaslána evidentně na jiné telefonní číslo – na číslo podvodníka, který zneužil mého jména a mých osobních údajů a toto zboží (mobilní telefon) si na Vaší pobočce v Horních Počernicích vyzvedl.
Ve Vašem systému byste tedy měli toto číslo (podvodníka) mít zaznamenáno – pokud nikoliv a SMS se ve Vašem systému „tváří“, že odešla na moje telefonní číslo, máte bezpečnostní problém (IT).
Žádám proto o sjednání nápravy - o sdělení údajů, které minimálně vyloučí to, že došlo i ke zneužití mého telefonu k platbě nebo ke zneužití platební karty. Vaši kolegové mi radí, abych věc předal Policii ČR, což také udělám.
Hezký den, Oldřich Šil
zneužití osobních údajů
Vaše součinnost.
Prosím o sdělení těchto věcí:
- Telefonního čísla, na které jste odeslali SMS výzvu k vyzvednutí
- Číslo karty, kterou byla tato transakce provedena – alespoň poslední 4 čísla, abych mohl identifikovat, zda nedošlo i ke zneužití osobní nebo některé z firemních karet
- Kamerový záznam – nesprávně uvádíte, že to kvůli GDPR nemůžete udělat – znovu připomínám, že tady jsem poškozený JÁ
|
Tweet |
Postup společnosti Alza k výše uvedené situaci byl správný. Z hlediska ochrany osobních údajů nemůže poskytnout třetí osobě údaje o svém zákazníkovi. Osobní údaje pro další šetření si od společnosti může vyžádat opravdu jen Policie ČR.
Dle podmínek ochrany osobních údajů na stránkách společnosti, je uvedené, že společnost nedisponuje údaji o platebních kartách, kterými u společnosti zákazníci platí. Těmito údaji disponuje pouze zabezpečená platební brána Adyen a příslušná bankovní instituce. V případě zapamatování platební karty pro další nákupy, zná společnost pouze neúplné údaje o platební kartě (několik prvních a posledních číslic platební karty přiřazené k uživatelskému účtu). Pokud chce spotřebitel vymazat i tyto údaje, stačí navštívit nastavení svého uživatelského profilu a poté údaje o platební kartě jednoduše smazat (nastavení účtu > platební karty > odstranit).
Spotřebitel může taktéž zažádat o výmaz osobních údajů u společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře, který nalezne zde: https://www.alza.cz/kontakt/ostatni.htm?qgid=94&qid=493.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a za vyjádření.
Pan Šil již z naší strany dostal plnohodnotné vyjádření na e-mailovou adresu, přičemž údaje třetí osoby opravdu není možné z naší strany poskytnout z důvodu GDPR. Pokud bude tedy případ předán na Policii ČR, rádi samozřejmě poskytneme součinnost, včetně kamerových záznamů, pokud budou zapotřebí.
Ze strany naší společnosti tedy nedošlo k předání osdobních údajů zákazníka žádné třetí straně.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.