Společnost


Stander Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:914
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61217Vymáhání úhrady za vrácené zboží a stornované objednávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.10.2022, před 2 lety

Jitka Dufková

Znění stížnosti

Zároveň se vzorkem zboží přišly i další 2 neobjednané balíčky s fakturou, které byly obratem zaslány firmě zpět včetně faktur a s písemným vyjádřením že si nepřeji aby něco posílali. Jedinou reakcí za celou dobu (řeším již 2 měsíce) bylo oznámení, že "objednávka" byla stornována, ale faktura stornovat nelze a zboží má být buď vráceno na jejich adresu nebo uhrazeno. Zboží je vráceno. Telefon nikdo nezvedá nebo je vypnutý.
Stále chodí SMS zprávy s upozorněním na neuhrazené faktury ted již s poplatkem a hrozbou vymáhání dluhu.


Požadované řešení

Storno faktur a vymazání údajů z jejich databáze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 10:53, před 2 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Pokud se spotřebitel i přesto obrátí na společnost s prosbou nezasílání zboží, je následné jednání zaměstnance závazné pro podnikatele (zde pro společnost Stander Sp. zo.o.) dle § 166 Občanského zákoníku.

Doporučujeme spotřebiteli preventivně, aby od smlouvy odstoupil nebo ji vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli. Ideálně doporučeným dopisem s dodejkou adresovaný společnosti Stander Sp. zo.o., P.O.BOX 18, Praha 2, 120 00. V případě sporu bude mít v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.

Vzor pro odmítnutí zasílání neobjednaného zboží nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-3501/odmitnuti-zasilani-neobjednaneho-zbozi.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Více informací ohledně neobjednaného plnění nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9704/dtest-neobjednane-plneni-od-spolecnosti.

Pokud spotřebitel opravdu nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 11:19, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.