Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Podávám stížnost na pořadatele akce koncert Gregorian Aniversary Tour 2020 společnost FP PRO s.r.o. za neuskutečněný koncert Gregorian ze dne 11.3.2020,který se měl uskutečnit v Ostravar aréně Ostrava. Tento byl několikrát přeložen a nakonec zrušen.
Vstupenku v částce 1190,- Kč jsem zakoupily prostřednictvím společnosti SmsTicket. Zde jsem tedy žádal tedy o vrácení vstupného. Obdržel jsme emailovou odpověď s tím, že mi vstupné vrátit nemohou, protože pořadatel jim bohužel neposkytl finanční prostředky na refundace vstupného a že se se svou žádostí máme obrátit přímo na pořadatele.
Na pořádající společnost jsem opakovaně zaslal několik emailů, vždy se stejným výsledkem - moje zpráva je nedoručitelná. nakonec že mailová adresa je zrušena. Zároveň jsem na adresu sídla společnosti FP PRO zaslal doporučený dopis s žádosti o vrácení vstupného a doposud jsem neobdržel žádnou písemnou odpověď.
Úhrada vstupného v plné výši
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky po ujednaném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: FP PRO, s.r.o., Kurzova 2222/16, Praha 15500.
V případě, že pořadatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.