Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
23.9.jsem objednal Aku strunovou sekačku. 24.9. mi bylo zboží fakturování a Lidl si stáhl peníze z rezervace na kartě. Lidl rozdělil objednávku na tři dodávky - sekacku, Aku a Aku s nabíječkou. Přišli mi jen oba akumulátory s nabíječkou. Do dnešního dne, to je 11.10. mi Lidl sekačku nedodal, zato peníze si ponechal. Po moji urgenci 7.10. mne zákaznický servis informoval, že se sekačka asi ztratila. Žádný návrh na řešení mi nabídnut nebyl. Chápu, že se věci ztrácejí. Nejvíce mne mrzí nezájem o komunikaci že stranu Lidlu a nezájem o rychlé řešení.
Zboží sice není v tuto chvíli dostupné, ale Lidl E-shop na svých stránkách uvádí, že již brzy bude opět skladem. Řešením by bylo dodání zboží z této nové dodávky. Nebo vrácení peněz a já vrátím akumulátory a nabíječku která je mi k ničemu. Hlavně, aby Lidl inicioval nápravu a ne abych se s tím musel zabývat já, který jsem vše splnil a nic nezavinil.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Podle § 2004 odst. 2 občanského zákoníku v případě, že je dodána jen část objednaného zboží může spotřebitel od smlouvy odstoupit pouze v rozsahu dosud nedodaného zboží. Pokud však pouze částečné doručení zboží nemá pro spotřebitele význam, může spotřebitel odstoupit od celé smlouvy.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Jeřábku, mrzí nás situace, která u Vaší objednávky nastala. Věříme, že tato situace se již nebude opakovat. S pozdravem Lidl Česká republika v. o. s.
A řešení? Opět nic neřeší i fráze.
Dobrý den, pane Jeřábku, pod Vašim číslem reference evidujeme, že se kolegové již situací zabývají a budou Vás informovat na e-mail uvedený v objednávce, prosíme vás tedy o strpení. Za způsobené komplikace se vám ještě jednou omlouváme. S pozdravem Lidl Česká republika v. o. s.
Dle vyjádření dodavatele Lidl mi u nich ztracené zboží nemohou dodat, protože je již vyprodáno. Zboží již mají skladem a opět nic. Komunikace 0. Lidl má peníze a tak je hepy a nemá snahu nic řešit. Už nikdy neudělám tu chybu, abych Lidlu zaplatil něco předem. Pokud si v budoucnu něco v Lidlu objednám, pak jedině na dobírku. Za mne je Lidl nejhorší internetový obchod ze všech se kterými mám zkušeností.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.