Společnost


MADER s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6124Nevrácení peněz po odstoupení od smlouvy ve 14ti denní lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 14 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2015, před 10 lety

Tomáš Korčák

Znění stížnosti

Dne 6.1 jsem na prodejnu dodal vracené zboží, obdržel jsem reklamační formulář, kde jsem uvedl svoje kontaktní údaje vč. emailu a čísla účtu a ještě ten den mi přišlo na uvedený email potvrzení o přijetí reklamace. Asi po měsíci jsme objevili jejich odpověď ze dne 15.1. na emailu z původní objednávky, který ani není můj. V emailu stálo, že dle obchod.podmínek mi strhávají 298,- z celkové částky 1014,- za administrativní poplatky a technickou kontrolu a ať potvrdím emailem souhlas s dobropisem. Dne 17.2. jsem odepsal, že s dobropisem nesouhlasím a žádám o vrácení všech peněžních prostředků. Od té doby jsem nedostal odpověď ani na jeden z emailů.


Produkt

Logitech Audio Adapter for Bluetooth


Požadované řešení

Vrácení peněz za zaplacené zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2015 12:56, před 10 lety

Pokud jde o odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů, podle § 1831 odst. 2 občanského zákoníku může podnikatel po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem. Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Snížení hodnoty zboží by musel podnikatel prokázat.

Podle zákona nese náklady spojené s vrácením zboží spotřebitel, pokud ho na to podnikatel upozornil v rámci plnění informační povinnosti v obchodních podmínkách. Jako náklad spojený s vrácením zboží ale nelze považovat kontrolu výrobku, kterou prodávající automaticky provádí. Jedná se totiž zejména o náklady samotného vrácení (tedy např. poštovné).

Jestliže spotřebitel neuplatnil odstoupení od smlouvy bez udání důvodu v 14denní lhůtě, ale reklamoval vadu věci, je povinností prodávajícího reklamaci vyřídit. Prodávající proto nese i související náklady a nemůže požadovat jejich úhradu po spotřebiteli. Výjimkou by bylo zjevné zneužití práva spotřebitelem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2015 16:29, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.