Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61249Chaos

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 minut 22 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
12.10.2022, před 2 lety

Dagmar Čápová

Znění stížnosti

Včera, v úterý 11. 10. 22, jsem chtěla odjet z Hl. n. Praha vlakem v 9:08 na Hradec Králové a dál do Orlických hor. Nakonec jsem neodjela nikam. Někde vykolejil vlak a spoj byl zrušen. Ano, stane se. Myslela jsem, že jde o čerstvou událost, protože nikdo nic nevěděl, ještě v 9:00 mi prodali jízdenku. Když jsem se šla podívat, odkud vlak jede, na tabuli stálo, že je spoj zrušen, což tam před pár minutami nebylo. V informacích mě nasměrovali na vlak do Luhačovic, který sice měl jet už ve tři čtvrtě, ale stále ještě neodjel. Prý mě odveze do Nymburka. Průvodčí tohoto vlaku ale nevěděl, že by se v Nymburce mělo stavět. Nakonec se někam dovolal, kde mu to potvrdili. Po další půlhodině strávené ve vlaku na nádraží jsem vystoupila a šla domů, protože všechny další spoje už mi stejně ujely.

Dnes jsem se dočetla, že k nehodě, která to všechno způsobila, došlo už v pondělí kolem páté odpoledne. Jak je možné, že druhý den ráno ještě nikdo nic neví, jízdenky se prodávají, jako by se nechumelilo, personál spojů, které můžou náhradně fungovat, není informovaný. A když jsem chtěla vrátit jízdné, protože spoj byl zrušen, pokladní mě sepsula, že nebyl zrušen, protože jsem mohla jet něčím jiným. Pěkně děkuji za knížecí rady, ale podle mého názoru spoj, který neodjede, nebyl ani přistavený, je zrušený. Jízdné vrátila, nemám v tomto ohledu žádné požadavky, jen bych prosila, kdybyste příště byli trochu pružnější v zajištění informovanosti a náhradních řešení. I když příště stejně radši pojedu autobusem.

S pozdravem
PhDr. Dagmar Čápová


Požadované řešení

1) Včasná informovanost personálu, aby ten mohl informovat cestující a ti nemuseli zmateně pobíhat po nádraží.

2) Na internetu ČD včas aktualizovat informace o zpoždění - ještě před odjezdem vlaku do Luhačovic někdy kolem půl jedenácté (odjet měl ve tři čtvrtě na deset) stálo, že zpoždění nemá žádné. K čemu je pak taková služba?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2022 12:01, před 2 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.