Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dne 1.9. ráno nastala neočekávaná porucha mého NTB ASUS ROG Zephyrus (v záruce, zakoupen v Alza), neprodleně jsem v 9:45 kontaktoval servisní středisko ASUS Czech a řešil s nimi postup přepravy a provedení záruční reklamace.
Současně jsem zakoupil u Alza náhradní NTB a dne 2.9. v 10:40 jsem si ho osobně vyzvedl na pobočce Zdiby. Manažer pobočky mi při předávce nabídl možnost zrychlené přepravy reklamovaného zboží do servisu Asus přes tuto pobočku.
Dne 3.9. 2022 v 09:17jsem předal na pobočce Zdiby k reklamaci NTB ASUS ROG Zephyrus zakoupený v Alza 24.03.2021 na doklad 2213202729 s popisem chyby: PŘI STARTU NTB NENABĚHNE ANI BIOS ANI OS, JEN SE NA MAXIMUM TOČÍ VENTILÁTOR, NA OBRAZOVCE SE NIC NEZOBRAZÍ. PŘI NAPÁJENÍ NA 230V SE JEN JEŠTĚ VÍCE ROZTOČÍ VENTILÁTOR. NTB JE OD OKAMŽIKU ZÁVADY NEPOUŽÍVANÝ A VYPNUTÝ. NTB byl vizuálně zcela v pořádku, obsluha pobočky Zdiby NTB podrobně prohlédla během převzetí a vytavila mi reklamační doklad č. ***.
Dne 15.9. 2022 mi přišel „cenový návrh“ na placenou opravu ve výši 31 088,90 Kč s DPH (80% pořizovací hodnoty NTB) s tím, že bylo zjištěno: A) Poškozený kryt NTB - uštíplý roh. Poškozená základní deska - rozlitý kov. B) Neautorizovaný zásah - použité šroubky na bototom casu i na chlazení, porušena záruční pečeť a že z tohoto důvodu je oprava možná pouze mimozáruční (placenou) formou. Byly doložené fotografie vnitřní části NTB a vnějšího rohu NTB.
Po mém rezolutním nesouhlasu 15.9. 2022, kde jsem vyjádřil podezření na manipulaci a podvodné jednání reagovala Alza tvrzením: Vyjádření autorizovaného servisního střediska je pro nás směrodatné. Na zařízení byl proveden neautorizovaný zásah a jediná varianta jak zařízení opravit je placená oprava ze strany uživatele. Pokud nesouhlasíte s vyjádřením servisního střediska, může být zařízení odesláno zpět bez opravy a vy jej můžete nechat přezkoumat soudním znalcem v oboru. Ten jako jediný může vyvrátit jejich tvrzení.
Já si stojím za tím, že NTB poškozen nebyl a že jsem neměl jediný důvod pro neautorizovaný zásah na zařízení v záruce a naopak jsem okamžitě kontaktoval autorizovaný servis a situaci řešil správným záručním postupem. NTB byl tedy poškozen a rozmontován až po přijetí do reklamace a já odmítám platit drahou mimo-záruční výměnu komponent, kterou způsobil pracovník prodejny nebo servisu.
Cenový návrh na zaplacení opravy jsem tedy opakovaně odmítl a na Alza zákaznické lince jsem požadoval prošetření situace a provedení záruční opravy. Alza ovšem trvá na svém - reklamaci zamítla, situaci a stížnosti neřeší a od 30.9. 2022 mi zasílá výzvy k převzetí neopraveného NTB.
Herní notebook Asus ROG Zephyrus G14 GA401QM-HZ058T Eclipse Gray
Záruční oprava v autorizovaném servisu ASUS případně vrácení peněz.
|
Tweet |
Platí, že reklamace v zákonné lhůtě 24 měsíců je bezplatná, spotřebitel by tedy neměl za nic platit, přičemž není podstatné, zda byla reklamace uznaná či nikoliv. V případě zamítnuté reklamace však může společnost nabídnout zpoplatněnou opravu.
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání, v jakém stavu bylo zboží do reklamace dáváno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
V reklamačním protokolu by tedy měla být zmínka o zjevných vadách věci (poškozený roh a základní deska). Protože není v protokolu zmínka o poškozených pečetích (skrytá vada), musí podnikatel prokázat, že pečetě již poškozené byly.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a za vyjádření.
Reklamace produktu byla po provedení řádné diagnostiky opravdu zamítnuta z důvodu zjištění neautorizovaného zásahu do zařízení. Na produktu byly tedy evidovány tyto známky neautorizovaného zásahu: " poškozené pečetě, stopy na šroubcích, poškozená základní deska - rozlitý kov". Jedná se o skryté vady, které bylo možné zjistit až při diagnostice, nikoliv tedy při prohlédnutí produktu na naší pobočce. Po neautorizovaném zásahu bohužel není možné z naší strany reklamaci vyřídit v rámci záruční lhůty a proto byla reklamace zamítnuta. Pokud bude mít pan Hanus zájem, můžeme mu fotografie skrytých vad zaslat na jeho e-mailovou adresu.
Po zamítnutí obdržel pan Hanus návrh cenové nabídky pro placenou opravu, se kterou nesouhlasil a produkt byl tedy připraven k výdeji, na naší pobočce.
V tomto případě však uznáváme, že "uštípnutí rohu - poškození krytu" mělo být evidováno a zapsáno již při příjmu na naší pobočce a proto jsme ochotni zákazníkovi kompenzovat částku ve výši 1000 Kč.
Zamítnutí reklamace však zůstává z naší strany neměnné.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.