Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 9.3.2021 jsem si u společnosti Mironet zakoupil telefon Samsung galaxy S20+ Fakturační číslo ****. Nejdřív jsem byl spokojený, protože vše proběhlo hladce a podle představ. Bohužel asi po půl roce se v telefonu něco porouchalo a telefon přišel o mobilní internet. To je místo, kde to všechno začíná a od této chvíle mám s firmou Mironet jen nekonečné trable! Začala pro mě mravenčí práce, kdy jsem se snažil telefonu vrátit mobilní internet. V první řadě jsem se vydal ke svému operátorovi - což je T-mobile a pro celý problém, je to poměrně klíčový fakt. U T-mobile nebyla zjištěna žádná závada z jejich strany a bylo mi doporučeno obrátit se na servis Samsung, nebo reklamovat telefon.
vydal jsem se tedy do servisu Samsung, kde mi bylo řečeno, že telefon nedetekuje přístupový bod a nejde zadat ani ručně, ať se obrátím na svého operátora, že budu mít pravděpodobně vadnou SIM kartu. Tak jsem zase jel do T-mobilu, kde jsem s nimi zase řešil celou situaci a po vyzkoušení jiných SIM karet, u všech se stejným problém jsem se vydal reklamovat telefon na Mironet. Vylíčil jsem závadu a mnou podstoupené kroky a telefon dal k reklamaci.
Po několika dnech mi přišla zpráva, že telefon je v pořádku k vyzvednutí. Vydal jsem se pro telefon a spokojeně si ho odvezl domu. Méně spokojený už jsem však byl, když jsem telefon zapnul a závada vyřešená nebyla! Vydal jsme se tedy zpět přes celou Prahu do Mironetu, kde jsem nahlásil přetrvávající problém a telefon dal znovu k reklamaci. Po pár dnech jsem si pro něj znovu přijel a v servisu mě ujistili, že telefon krásně funguje. Byl jsem rád, že tyhle cestovní muka už jsou pryč a telefon jsem si domu opět odvezl.
Když jsem doma telefon zapnul a internet nešel, myslel jsem, že mě klepne. Jel jsem do Mironetu potřetí! když byl telefon znovu opraven, chtěl jsem přímo na místě vidět, že jim opravdu jde. Ukázali mi to a přístupový bod se načetl. Když jsem však do telefonu vložil svou SIM kartu. Opět internet nešel. Moje karta SIM ani jakákoliv jiná karta T-mobile však nefungovala. V telefonu fungují pouze jiní operátoři. Absolvoval jsem další nekonečné kolečko obíhaní, než jsem se dostal k někomu, kdo telefon vzal a poslal do Německa (v 90% rozhovoru s pracovníky Mironetu mi bylo řečeno, že pro mě udělali všechno a nemají mi jak pomoct dál, že je chyba jinde, než u nich.) Nicméně po výrazně delší době se mi telefon z Německa vrátil, kde ho přehráli a teď už konečně fungoval! ALE POUZE DOČASNĚ!
Uplynul zhruba rok. Na telefonu proběhla aktualizace a Telefon znovu přišel o připojení k mobilnímu internetu. Teď už jsem přesně věděl kde je problém a na jisto se vydal na reklamaci do Mironetu. Chtěl jsem vrátit peníze, nebo vyměnit zařízení, protože je neúnosné, abych při každé aktualizaci telefonu musel posílat telefon na opravu do Německa, navíc mi za chvílí končí záruční doba a musel bych si opravu platit. Myslel jsem si navíc, že na to mám právo, protože se jednalo už snad o čtvrtou, nebo pátou reklamaci stejné závady. Bylo mi řečeno, že se jedná o softwarovou závadu a pro ty to neplatí, i když mi bylo řečeno, že jsem jediný zákazník s tímto problémem. To mě poměrně rozzuřilo, protože telefon je pravidelně nefunkční, ale zavřel jsme nad tím obě oči a telefon dal znovu k reklamaci. Do nepříčetnosti mě vytočilo, když mi po tomhle všem přišla zpráva, že telefon mi neopraví, protože má prasklé sklo, což může způsobit závadu. Když jsem se zmínil, že telefon měl prasklé sklo, dávno předtím, něž vypadl přístupový bod a že jiný operátor v telefonu funguje, bylo mi řečeno, že to tvrdím já a že já nejsem technik.
Už poměrně v afektu ze všeho času co jsem této závadě obětoval. Jsem si vyžádal svůj telefon, abych si mohl promyslet další kroky jednání. Dostal krabičku s telefon a odjel. O to víc jsem byl překvapený, když jsem se doma na telefon podíval a zjistil, že mi vrátili úplně jiný telefon ( Samsung Flip 4 96407842)
Věřím, že s porozuměním celé situace, se nám podaří dojít společné spokojenosti. Děkuji !
Samsung galaxy S20 +
Pošlete si někoho, ať si vyzvedne váš telefon a vyřešte mou závadu jednou pro vždy! Buď spolehlivou opravou s garancí, nebo výměnou telefonu, případně vrácením peněz.
|
Tweet |
K opětovné reklamaci:
Důležité je, zda v reklamačním protokolu u předchozích reklamací bylo uvedeno, že telefon "byl opraven" nebo "vada se neprojevila". Pokud telefon byl v předchozích případech opraven, mohl by spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Náhrada nutných nákladů spojených s reklamací:
Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,70 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 511/2021 Sb.).
K obdržení jiného telefonu:
Jestliže došlo ke ztrátě původního telefonu v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud tedy původní telefon nebude spotřebiteli dodán ve 30denní lhůtě, může od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.