Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61254Neoprávněné stržení platby za ubytování-bez návratu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
12.10.2022, před 2 lety

Jana Mašková Zimolová

Znění stížnosti

Dobrý den, na jaře 22 jsem si na booking.com rezervovala ubytování v Polsku s možností bezplatného zrušení. Přestože jsem rezervaci mohla bezplatně zrušit až téměř za měsíc, ubytovatel si částku z mého účtu přes platební kartu, která se zadává při rezervaci, strhnul během 14 dnů. Ne zablokoval, ale rovnou strhnul.
V následujících dnech, jsem musela, nenávazně na tuto situaci, kvůli podezření ze zneužití, tuto platební kartu blokovat a zrušit, následně mi byla vystavena nová (toto je běžný postup banky při podezření ze zneužití nebo krádeži).
Později jsem rezervaci na booking.com zrušila, stále v bezplatném limitu, protože jsem se rozhodla pro jiný apartmán.
Booking mi již částku ale nevrátil.

Banka mi nepomohla, řekli, že částka byla stržena dle platných postupů, ať se obrátím na ubytovatele.
Ubytovatel uvedl, že když byla karta, ze které si částku strhl zrušena a není již platná, nemají jak udělat refundaci. Kontaktovala jsem je mnohokrát, s výzvou, ať mi vrátí peníze na číslo účtu, který ke kartě přináleží, ale stále argumentují tím, že jediný postup je vrátit peníze na kartu, ze které byly odečteny a ta již neexistuje, takže se nedá nic dělat.

Společnost Booking mi potvrdila písemně i v telefonátu, že ubytovatel si opravdu zadržuje částku neoprávněně, a že celou situaci vyřeší. Vyžádali si již ode mě spoustu dokumentů, v jednom emailu mě dokonce ujistili, že již mají ode mě vše a nyní bude zahájena refundace. Nicméně, když se stále nic nedělo a zavolala jsem tam znovu (vždy je nutné cca 30min čekat na lince, než se dostanu k operátorovi, který není fundovaný k tomu mi jakkoliv pomoci), znovu po mě chtějí dokument s potvrzením o odečtení částky z účtu, který jsem jim již zaslala 3x!
Na tomto bodě to ustrnulo. Do telefonu mě vždy ujistí, že je vše v řízení a že mi vyhoví. Později mi přijde email, že potřebují dokument o provedení transakce, kde mi částka byla odečtena z účtu. Toto se opakovalo již třikrát.

Vyhrožovala jsem již medializací, trestním oznámením, komunikace z jejich strany je nyní taková, že mě stále dokola žádají o jeden stejný dokument a slibují refundaci.
Je to bludný kruh, který se již táhne mnoho měsíců.

Můžete mi, prosím, s tímto případem pomoci?
Děkuji za odpověď
Jana MZ


Produkt

Jedná se o částku 8327Kč, která mi byla odečtena z účtu 12.3.22 v CZK ubytovatelem SUN&SNOW Warszawa, v období


Požadované řešení

Byla bych ráda, kdyby se mi celá částka vrátila zpět na účet. Byla mi odečtena neoprávněně, nikdy jsem ubytování nevyužila.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 14:08, před 2 lety

Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel chaty. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.

Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace, jak je uvedena v potvrzovacím e-mailu.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 13:35, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.