Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v e-shopu gardigo-de.cz jsem dne 3.8.2022 objednala Plašič
ptáků a téhož dne zaplatila 1 123 Kč z mého bankovního účtu jako
dodávku přes Českou poštu.Po 2 týdnech mi bylo písemně oznámeno,že zásilka je na cestě.Od té doby až dosud mi žádné zboží nedorazilo.Psala jsem do obchodu na e-mail: info@gardigo-cz - bez reakcí.Volala jsem tam 1.9. na tel. uvedený na stránkách,pán mi nebyl s to říci,kde zásilka je a chtěl po mně,abych si jí šla shánět (ovšem nevěděl kam) s tím,že ji 18.8.odeslali.Nakonec slíbil sehnání dalších
informací.Když se 2 dny nikdo neozval,psala jsem na výše uvedený mail-opět bez reakce.Pak jsem psala na odpovědní formulář,poslali mi nesmyslnou informaci,že na mou žádost bylo zboží dodáno kamsi do Přerova.Na můj e-mail,že je to nesmysl a žádost o řešení opět nikdo nereagoval.Pak mi najednou přišlo info z Balíkovny,že mi poslali zásilku,ale na dobírku.Když jsem psala,že peníze už mají,nejdříve nereagovali a na konci úložní doby mi napsali,ať to znovu zaplatím,že mi peníze vrátí.Jenže to jsem mezi tím již několikrát psala,že odstupuji od smlouvy a chci peníze vrátit.Do dnešního dne jsem na toto téma napsala na jejich e-mail několik žádostí,nemám ani odpověď,ani peníze a je 12.10. Podnět už jsem dávala na ČOI,ti mi napsali obecné poučení a dál se ničím nezabývali.
Plašič ptáků
Úplně jednoduché, chci své peníze zpět.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: AHC-BONN-PRAHA s.r.o., Luštěnická 672, Praha 9, 197 00.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (domníváme se, že spotřebitelka podala pouze podnět k prošetření společnosti). Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.