Společnost


NWT a.s.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61266Nevrácení peněz za uznanou reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

25 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.10.2022, před 2 lety

Bernhard Tengler

Znění stížnosti

Dobrý den,
podal jsem reklamaci na zboží Batoh Lenovo GX40Q17225 15,6" black, kterou jsem zakoupil na webové stránce www.patro.cz. Následně mi MH 26.9. napsal: "Na zboží byl dodavatelem vystaven dobropis a bude Vám za něj vrácena platba." Poslal jsem mu ještě číslo svého účtu a 27. 9. 2022 mi napsal, že situaci předává na účetní oddělení. Na to jsem mu odpověděl, že mám nárok i na proplacení poštovného a zaslal jsem mu fakturu. Na toto už mi nepřišla žádná odpověď, ani když jsem 7. 10. 2022 ptal v jaké fázi se situace nachází. Peníze za vystavený dobropis kvůlu batohu ani za poštovné stále nepřišly, proto jsem nucen situaci řešit takto.


Produkt

produkt Batoh Lenovo GX40Q17225 15,6" black


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz za uznanou reklamaci a také proplacení poštovného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 15:37, před 2 lety

V návaznosti na odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud se jednalo o odstoupení z jiného důvodu, musí podnikatel vrátit peníze v přiměřené době.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

K doplňujícímu e-mailu spotřebitele dodáváme, že restrukturalizace je interní záležitostí společnosti, která nemá na povinnost splnit své závazky vůči spotřebitelům žádný vliv.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2022 10:06, před 2 lety

Spotřebitel nám zaslal odpověď České obchodní inspekce, která uvedla, že je společnost od 20. 10. 2022 v insolvenci. Stížnost tak není možné vyřešit mimosoudním řešením a pohledávky je nutné přihlásit do insolvenčního řízení.

Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.

Spotřebitelé mohou své pohledávky přihlásit pomocí formuláře https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR do 20. 12. 2022. V případě potřeby se mohou spotřebitelé obrátit na naši telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.