Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#61291Neuznaná reklamace 2 x při jasné skryté vadě do 3 týdnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2022, před 2 lety

Jakub Kuchár

Znění stížnosti

Dobrý den, koupil jsem si vůz Ford s Max 2014 při koupi auto bylo naprostém pořádku auto se prohlídlo projelovse ok po 3 tydnech mi auto zůstalo stát na poruchu automatické převodovky a auto je v servisu. Po zkontaktovani reklamace 2x i z nabídkou na vyrovnání mi stejně bylo odpovězeno že jsem koupil starý vůz že co se divím . Podotýkám že tam je 2,5 roku nová převodovka, kterou mi zapřeli že je nová, že tomu nemají servisní historií. Po zaslání technického průkazu mi bylo zasláno i servisní kniha faktury a vše co jsem chtěl vidět už při prodeji a řekli mi že nic z toho nemaji nestačil jsem se divit. Olej v aut.prevodovce, byl měněn necelí měsíc před prodejem. Prý co bych chtěl za 150 tis krevety? Jednoduše řečeno Když jsem dal nabídku podílet se na opravě buď celé ceny nebo 1/2 ceny tak se mi jednoduše vysmáli v servise mi oznámili že se někdo neodborné hrabal v převodovce což já jako lajk ani mechanik bez rozebrání nepozna.


Produkt

Parametry vozidla: Značka vozu: ford Typ vozidla: s - max VIN: *** Stav tachometru: *** Parametry smlouvy: Číslo kupní smlouvy: ***Prodaný dne: 18.9.2022 Pobočka: Chomutov


Požadované řešení

Teď už žádám plné uhrazení opravy + vzniklé náklady


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 16:51, před 2 lety

Jednou z povinností prodávajícího v rámci uzavírání kupní smlouvy je dle ustanovení § 2087 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, předání dokladů, které se k věci vztahují. Obzvláště pak doklady potřebné k převzetí a užívání věci, což jednoznačně platí právě pro doklady k automobilu, k tomu srov. rozhodnutí Nejvyššího soudu, sp. zn. 25 Cdo 1999/2005. Ustanovení § 2094 odst. 1 dále stanoví že má-li k předání dojít při zaplacení kupní ceny, předá prodávající doklady v místě placení.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. V daném případě se prodejce hodlá vyvázat z odpovědnosti za vadné plnění poukazem na smlouvu a protokol o stavu vozu. Přiměřeným reklamačním nárokem je v případě uznané reklamace dle našeho názoru sleva v rozsahu, v jakém by prodejce prodal daný vůz bez kol a/nebo dodání atestovaných kol v přiměřené lhůtě.

Pokud autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou a toto jeho rozhodnutí je konečné, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou kupní smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2022 09:26, před 2 lety

Spotřebitel ke skutkovému stavu doplnil, že v kupní smlouvě není o poruše převodovky a potřebě její opravy/výměny žádná zmínka. Co se týká záruční doby, tak ta může být u ojetých vozů zkrácena, avšak maximálně na polovinu - nejkratší přípustná záruční doba na skryté vady ojetých automobilů (ve spotřebitelském vztahu) je tak jeden rok.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 13:49, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.