Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ačkoliv si nejsem vědoma jakéhokoliv nechtěného pohybu prstem po displeji mobilu, naskočila mi aktivace služby “mobbile.com” s okamžitou platbou 99,-Kč/ týden?
Platba se mi už objevila i ve vyúčtování mobilních služeb za poslední měsíc v O2, ačkoliv jsem bezprostředně po aktivaci do několika minut aktivaci e-mailem bezúspěšně zrušila.
Aktivaci jsem vědomě neprovedla ani službu nevyužila a to, že aktivaci nelze žádným způsobem zrušit bezprostředně ani později, považuji za praktiky ** a nehodlám ani službě 02, které byla částka naúčtována, platit!!!
Žádám o reklamaci této platby.Rovněž se velmi podivuji, že O2 - jak tvrdí, nemá možnosti (nebo nechuť) se s takovým podvodným jednáním vypořádat.
Jistě budu jedna z mnoha mnoha tisíců.
Děkuji za kladné vyřízení.
Neoprávněná aktivace nevyžádané služby
Ztornování poplatku za tuto nevyužitou a nevyžádanou službu
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Kypru), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.