Počet nahlášených stížností: | 153 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.9 2022 mi byla ve 21:46 strhnutá platba 99kč za Mobbile za Gaming.Nikdy jsem si tuto službu neobjednala.Začala jsem to řešit tak jak bylo psané v SMS na moje O2.Zakazala jsem na co jsem ve službě narazila.Po týdnu mi přišla stejná SMS...to už jsem volala na o2.Slečna mě ujišťovala a ještě mi nabídla security...říkám fajn,po týdnu další SMS...to už jsem znovu volala paní to překontroloval a řekla že kolegyně to neudělala všude...to mě málem omylo..no nic méně jsem podala reklamaci na O2 doteď mi nikdo nenapsal.Nechapu jak bez mého souhlasu můžou odečíst platbu ke které jsem nedala svolení...no toto budu ještě řešit a chtít důkaz o svoleni.Budu chtít vrácení peněz.Firmu jsem dohledala jsou to Španělé a Italové...kontakt pouze adresa,žádný imeil a telefon
Neobjednaná služba Mobbile za Gaming
Žádám o navrácení veškerých strhnutých plateb!! a žádám o vrácení 297kč.!!!A okamžité zrušení!!
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb, tak jak zde spotřebitel již pravděpodobně učinil. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Av. Jerónimo Roure 49, 2º B, 46520 Puerto de Sagunto - VALENCIA (SPAIN)), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Spotřebitelka nás informovala o vyřešení stížnosti a přidala doplňující vyjádření:
"Ráda bych pomohla všem co tu mají problém s těmito firmami.Popíšu vše co jsem udělala a čeho jsem dosáhla.Jak jsem tu psala co se mi stalo,tak nejen ,že jsem si u O2 nechala zablokovat platby přez SMS,ale napsala jsem stížnost na O2, Evropské spotřebitelské centrum,poslala jsem doporučený dopis do Španělska,napsala jsem na mobbile.cz@silverlines.info,buzzimob.cz@sulverlines.cz...jsou to dvě stejné firmy,tak dnes se mi konečně ulevilo,vrátili mi nejen peníze,ale i zrušili nepožadovanou službu...takže konečně snad bude klid.Hrozila jsem se,že tím že jsem zablokovala SMS platby tak že se to bude někde načítat a časem by někdo na mě vyrukoval.."
Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.