Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Objednala jsem si nábytek s výnosem do bytu v odpoledních až večerních hodinách, kdy vím, že budu 100% doma a budu si moci zásilku vyzvednout, přeci jen jsem také pracující člověk a nemám čas a prostor na to, celý den vysedávat a čekat, kdy mi kdo co doveze. Vzhledem k tomu, že čas dodání od 15:00 - 19:00 byl v možnostech dovozu, neviděla jsem žádný problém si tuto možnost nezvolit. V den dodání mi však řidič v 7:15 volá s tím, že přijede v dopoledních hodinách a na mou odpověď, že já budu moci být přítomna až od 15 hodiny mi oznámil, že to on již bude doma. Za takovou cenu jakou si IKEA účtuje za dopravu a v mém případě i výnos, bych očekávala větší ochotu a hlavně, dodržení toho co společnost sama deklaruje. Jinak je to opravdu BEZPŘEDMĚTNÉ a ZBYTEČNÉ. Nicméně jsem se s řidičem domluvila na 15 hodině a, že mi prý ještě zavolá. Okolo 8 hodiny mi opět volá řidič s informací, že už je na místě a že mi balíček nechá na chodbě před bytem "na vlastní zodpovědnost". Upřímně nevím, co si po tím představit...to mi pan řidič v případě odcizení zboží koupí nové? Pochybuji. Takové jednání za více než 1000 ,- opravdu nejsem ochotna akceptovat a z IKEA si už rozhodně NIKDY!! nenechám nic dovézt. Nehledě na to, že to není první spálení s kvalitou dopravy od IKEA.
V každém případě bych chtěla, aby se tato situace neopakovala a nikomu nestala. V mém případě, si nakonec 50 kg zásilku budu muset dopravit do bytu sama ačkoli jsem měla zaplacený výnos až do bytu. Zásilka je ponechána na chodbě, kde nemám jistotu, že do času mého a zároveň nejdřívějšího původně zvoleného času "doručení" stále bude. Požaduji tedy slevu na dopravu na výši alespoň dopravy odpovídající dopravě za první uzamykatelné dveře.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.