Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den mám problém 13.06.2022 jsem si koupil u společnosti onlineshop.cz koloběžku Sencor scooter one 2020 po 3 měsících se mi zlomil zadní blatník za který by měla být koloběžka schopná složit a odnést při jízdě na cyklostezce blatník hrozně klepal a rachtal příjezdu do práce jsem zjistil že je blatník zlomený kontaktoval jsem tedy onlineshop tam mě bylo řečeno že musím napsat reklamací a po té mě přijde odpověď pokud reklamací uznají a uznali zařídili svoz zabalil jsem teda koloběžku do originálního obalu a s dokumenty jsem předal přepravní společnosti o půl měsíců později mě mamka volá že našla koloběžku na zahradě pán ji přivezl a nechal ji na zahradě měl jsem jen zmeškaný hovor žádný e-mail nebo SMS na krabici byl dopis otevřu a čtu že reklamace neuznaná neopraveno vráceno vyjádření servisu mechanické poškození, nevztahuje se na záruční opravu , placená oprava 654 Kč ???? Nechápu teda byl bych ochoten zaplatit tu opravu kdyby mě někdo kontaktoval používám koloběžku na jízdu do práce 6 km tam a zpět a že je koloběžka používaná , poškozená a nečistoty , škrábance bylo napsáno v dopisu jako to si jí mám doma vystavovat nebo nechápu když by na novém autě upadl výfuk po 3 měsících tak by to bylo snad taky mechanické poškození děkuju za odpověď
Sencor scooter one 2020
Výměna blatníků
|
Tweet |
Přestože spotřebitel označil jinou společnost, provozovatelem eshopu onlineshop.cz je společnost SHOP TRADING, s.r.o., proto jsme jej označili jako subjekt.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.