Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.4.2022 jsem objednal nábytek - regál LIMA v bílé barvě. Dne 8.4, jsem zaplatil a do dnešníhoi dne i několika urgencích mě zboží nebylo dodáno. Objednávka č ***. Telefon mi občas zvedne žena, vždy slíbí nápravu a to je vše.
Chtěl bych zpět aspoň peníze
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou, platí fikce doručení). Dopis bude adresován společnosti: Monasis s.r.o., Kaprova 42/14, 110 00 Praha.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Zboží bylo řádně zasláno a to přes přepravní společnost FOFR. Zákazník o tom byl informován. Věc jsme považovali za vyřízenou okamžikem kdy jsme zboží předali k doručení. Na základě další komunikace jsme zjistili, že zboží nebylo dodáno. Po ověření nám bylo zasláno z přepravní společnosti info o tom, že zásilka byla ztracena. Na základě toho jsme kontaktovali zákazníka s tím, zda chce nové zboží nebo vrátit peníze. Zákazník požadoval vrácení kupní ceny. Tak se stalo a celá částka byla zaslána zpět na účet zákazníka. Tím jsme to považovali za vyřízené. Za nějaký čas se ozval zákazník, že nemá peníze zpět. Prověřili jsme to a zjistili, že částka se nám vrátila protože účet ze kterého bylo hrazeno byl zrušen. Žádnou informaci o tom jsme od zákazníka nedostali. Napsali jsme mu tedy aby nám zaslal číslo nového účtu kam byla obratem zaslána částka zpět a celá záležitost tím byla vyřešena. Bohužel nemůžeme za to, že přepravní společnost ztratí zásilku a už vůbec nemůžeme vědět, že zákazník zrušil účet ze kterého hradil. Tuto skutečnost nám měl sdělit.
Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze po 8 měsících vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.