Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Žádám o navrácení neoprávněně zadržovaného vstupného na neuskutečněné vystoupení
skupiny GREGORIAN, které se mělo konat ve čtvrtek 10. 2. 2022 od 19:00 v Ostravar Aréně, Ostrava.
Vzhledem ke skutečnosti, že jsem zprostředkovatele již
celkem čtyřikrát bezvýsledně žádal o vrácení vstupného upozorňuji, že v případě opětovného nevrácení požadované částky budou další kroky prováděny prostřednictvím mého právního zástupce kdy náklady s
tím spojené budou přičteny k Váší tíží. Mgr. Jiří Pešát
Plocha E1, řada 8 místo 11 1 390 Kč 282-277-196-8, Plocha E1, řada 8 místo 12 1 390 Kč 096-533-590-5
Vstupné bezodkladně zašlete v plné výši, tedy 2780,- Kč, na účet ***. Výměnu nebo slevu odmítám.
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky po ujednaném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost smsticket s.r.o. je v tomto případě pouze zprostředkovatelem. Doporučujeme spotřebiteli obrátit se přímo na pořadatele akce, kterým je společnost FP PRO s.r.o, což nám potvrdila i společnost smsticket následujícím vyjádřením: "Společnost smsticket s.r.o. vstupné nyní vrátit nemůže, neboť jedná pouze jménem a na účet pořadatele. Pořadatel nás vrácením peněz nepověřil a nepřevedl finanční prostředky potřebné k vracení vstupného."
Pokud pořadatel nereaguje na emaily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: FP PRO, s.r.o., Kurzova 2222/16, Praha 15500.
V případě, že pořadatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.